24 oktober 2007, 22:18
|
|
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook
Een dienstplicht zoals in Zwitserland zie ik wel zitten: voor alle in het land wonende Zwitsers (zij die in het buitenland verblijven zijn vrijgesteld) is er twee weken per jaar legerdienst. Uw maandloon word gewoon verderbetaalt, indien u werkt, en u gaat met uw kameraden kamperen, en oefenen in schieten, omgaan met militair materiaal enz enz. Twee weken militaire opleiding dus. Uw geweer hou je thuis, het hele jaar, met de munitie. Elke volwassen Zwitserse man heeft zijn wapen klaarstaan thuis, behalve mischien veroordeelde beroepsmisdadigers die het recht niet hebben, daar weet ik eigenlijk niks van. Wél weet ik dat Zwitserland niet precies bekend staat om zijn talloze moorden & schietpartijen. De landbouwers onder hen, hebben een legerjeep , die ze op hun werk mogen gebruiken, en het hele jaar over beschikken. De hele Zwitserse militaire organisatie is er eigenlijk één van Guerrilla. De manschappen opereren in hun eigen woongebied, dat ze prima kennen, met mannen die zich onderling ook goed kennen, bij elkaar in de buurt wonen.Vermits ze elk jaar terug oefenen hebben ze de tijd niet om alles te vergeten ook niet. Die Zwitsers zijn hun wapens gewoon.Dat is praktisch als er bvb inbrekers bij u thuis komen. Maar mischien word er in Zwitserland minder ingebroken, daar de dieven weten dat in elk huis een oorlogsgeweer staat, met bijhorende schutter...
Nog even een vraagje voor C2C: wat denkt u van het Soviet leger ? Krachtige mannen die in staat waren andere mannen neer te leggen?
|
Zwitserland is dan ook een van de ideale staten. Het toont aan dat legerdienst goed is (zoals ook in Israel) en dat een bewapende bevolking een veilige bevolking is.
Mag ik ook antwoorden over het Soviet-leger, of is dat een gerichte vraag?
|
|
|