Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Ik ken de exacte feiten niet (niemand hier, buiten Wilhelm) dus ik kan niet oordelen.
Maar wanneer het gaat om een groep relschoppers gesponsord door de CIA (zoals de relschoppers in Georgië, Oekraïne, etc...), dan mogen die voor mijn part stevig neergeknuppeld worden, ja.
Omdat ik een democraat ben. En omdat ik problemen heb met het internationale kapitalisme dat democratisch verkozen presidenten die het goed voorhebben met hun volk, constant wil afzetten.
Als dat dus het geval is, kan er niet genoeg geknuppeld worden, in volle redelijkheid en legitimiteit.
In het geval het om een betoging gaat waar keurig aanvraag was voor gedaan, dan moet knuppelen vermeden worden.
Maar ik kan me niet inbeelden dat Chavez' geknuppel harder zou zijn dan de manier waarop, bijvoorbeeld, de andersglobalisten worden neergemept wanneer ze tegen het internationale kapitalisme betogen (daar zijn zelfs doden bij gevallen).
Kortom, alles in proportie. Maar als het om fascistoïde, anti-democratische, liberale kapitalisten gaat met duistere plannen, verdienen ze een tik.
|
De Oekraïne was inderdaad de meest schandalige CIA-operatie in de 21ste eeuw, geen enkele westerse verslaggever die durfde te zeggen dat Soros-institute handenvol geld kreeg van de inlichtingendienst, noch dat criminelen zoals Tymoshenko zwart geld gaf aan fascistische stoottroepen.
Bon ja, enkele jaren later en het liberale schouwspel is omgetoverd in een zoveelste "shock-doctrine"-experiment met alle elementen van armoede en volksbedrog. Het enige wat nog ontbrak, was het feit dat Joeshenko niet zijn eigen parlement moest beschieten zoals Yeltsin.