Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2007, 08:36   #35
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Heb hem gezien

en ben mij grote zorgen gaan maken.

De eenzijdige (en nog steeds onbewezen) focus op CO2 zal meer milieuproblemen veroorzaken dan oplossen:

- rehabilitatie van de kernenergie (al goed bezig, was ook het opzet toen Thatcher het CO2-onderzoek begon te financieren en past goed in de kraam van nucleair lobbyist Gore)

- boom van zgn. "biobrandstoffen", helemaal niet bio en problematisch voor de voedselvoorziening

- verwaarlozing van vele andere milieuproblemen die veel reëler zijn
Het Greenpeace-boekje staat er vol van (ja, ik weet het, ik ben nog steeds lid, ondanks de klimaathype. Moeilijk om na 20 jaar zomaar plots te stoppen)

en last but not least:

Wanneer bij het grote publiek begint door te dringen dat het weer de zoveelste misslag was, dan kunnen we het wel schudden om nog bewustzijn en actie te vragen voor de werkelijke milieuproblemen.
En dan zijn we nog veel verder van af.
hier sluit ik me bij aan.

Ik heb hem gezien en was geschokt. Ik ben me uitgebreider gaan informeren, en werd zeer verontwaardigd.

Pleiten voor een veranderd energieverbruik, daar kan ik me volledig in terug vinden, maar gebruik daarvoor niet de dreiging van de klimaatsverandering (de eindigheid ervan, en de prijs voldoen daarvoor), focus niet op 1 deelaspect daarvan en sla daar de bevolking murg mee, en negeer vooral andere nefaste aspecten van de menselijk invloed op het milieu niet, aspecten die mi acuter en dringender zijn.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden