De veroordeling van de Post voor medeschuld aan "doodslag zonder voorbedachte rade" lijkt mij 100% verantwoord, nodig en korrekt. De omstandige toelichting vand e rechter laat géén twijfel: gebrek aan "respect voor andermans integriteit" en "een onaanvaardbare asociale ingesteldheid".
De Post heeft zich in het verleden laten kennen als verregaand ongeinteresseerd in de kwaliteit van de postbedeling. Recent blijkt zij ook bijzonder misprijzend t.a.v. mistoestanden tegenover de werknemers.
Op basis van mijn ervaring als bedrijfsleider lijkt de argumentatie van Piet Lens, de zogenaamde woordvoerder van de Post (o.m. als zou deze veroordeling een bedreiging zijn van de bedrijven én belachelijk, én beledigend):
1. Bedrijven die zo'n ondermaatse dienstverlening leveren als de Post zijn al lang failliet (anekdote: ik zag ooit letterlijk voor mijn ogen een briefje in de brievenbus geduwd worden waarin gemeld werd dat er een aangetekend schrijven voor mij aangeboden was, maar dat ik niet thuis was, en dat ik me dus mocht verplaatsen naar de Post om het op te halen!; en dat vlak voor mijn ogen!; kortom, niet de minste poging om aan te bellen/kloppen, maar gemakzuchtig de mensen op kosten en tijdsverlies jagen!).
2. Ettelijke keren moest ik, in professionele omgeving, vaststellen dat de Post haar wettelijk voorziene taak NIET volbracht; na enkele ersntige problemen belde ik, en stuurde ik een klacht naar méérdere verantwoordelijken voor klachten bij de Post, maar op géén enkele klacht kreeg ik ooit een melding van ontvangst, laat staan genoegdoening.. Anderzijds gedraagt de Post zich inzake aangetekende brieven als een zuerderig klein kind.
3. Anderzijds interviewde ik ooit een kandidate voor een commerciele job: welbespraakt, héél vééltalig, prachtige presentatie, maar beweerde wel bewezen te hebben om lange-termijnrelaties met klanten te kunnen uitbouwen en onderhouden, en dat bij een voorliggend CV dat zes jobs op zeven jaar vermeldde! Deze bijzonder presentabele dame vroeg echter een merkelijk hoger salaris dan de verantwoordelijke voor het bedrijf waar zij solliciteerde. En waar is zij begonnen: op een nieuwe, internetgerichte afdeling van DE POST.
4. En ondertussen kent iedereen de Prior-vaudeville: voor méér geld komt Prior nog steeds niet binnen en dag aan, en voor hetzelde geld duurt nu drie dagen wat kort geleden nog gemiddeld in 2 dagen lukte.
Echte bedrijfsleiders lachen met deze argumentatie van De Post alsof nu elk bedrijf en elke bedrijfsleider niet meer zou kunnen werken. Debiele associatie. Zo'n klungel als P. Lens! Welk bedrijf neemt zo'n beledigende hypokriet nu in dienst. Voorbeeldje: hij beledigt de rechter OPENLIJk door hem aan héél andere motivatie toe te schrijven dan diegenen op basis van dewelke de rechter DE POST veroordeelde! Objectieve misleiding en leugens dus.
Arrogante huichelaars, met een huizenhoge onbekwaamheid onder het management, én ijzersterke, alles-plat-parasiterende vakbonden die geregeld zelfs de meest grof profiterende krapulen nog openlijk beschermen en de eerlijke werknemers én de postbestemmelingen de lasten laten dragen. Weg ermee!
|