Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2007, 10:54   #42
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Een treinstaking is slecht voor het milieu. Meer mensen met de auto...

n�*!

Op Radio 1 kwamen er gisteren een heleboel goede en leuke alternatieven voor stakingen aan bod. Waarom proberen de bonden niet zo iets? Bij De Lijn durven ze zoiets wel, bv reizigers gratis laten reizen.
Door het grote aantal abbonementen is een "betaalstaking" niet erg impressionant. Daarenboven betaalt de werkende bevolking het gelag.

Maar daarenboven gaat men, door het stakingsrecht tegen een overheidsdienst te willen aan banden leggen proberen twee vliegen met één klap te vangen:
- Men pakt een heel onpopulaire stakingsvorm aan om de bevolking rijp te maken voor het aanvaarden van anti-stakingswetten
- Men gaat de privatisering van de spoorwegen voorstellen als een middel tegen hinderlijke stakingen.

Het manoeuver is bekend. Vergis je niet: de vakbonden kennen ook de klappen van de zweep, en beseffen ook wel dat het schaden van het imago van overheidsdiensten, het financieel schade toebrengen aan overheidsdiensten, het onpopulair maken van overheidsdiensten door onpopulaire stakingen in eigen vel snijdt.
Indien dus de plannetjes voor beperking van het stakingsrecht doorgaan verwacht dan maar algemene stakingen, overal en van alles behalve de spoorwegen. Die kosten WEL geld aan de dieven die nog niet genoeg verdienen, die nog niet genoeg macht hebben en die ons nog meer willen temmen.
Verwacht je aan een "hinder" die vooral degenen die ons willen aan banden leggen een flinke duit gaat kosten.
Men is in de nieuwe, rechtse kringen de pedalen kwijt, en men vergeet er dat ondanks hun gewauwel een groot deel van Vlaanderen economisch links denkt. Niet moeilijk: het zijn loontrekkenden en geen couponknippers.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden