Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2007, 14:12   #93
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mee akkoord, maar deze actie is niet de juiste manier.

als de vakbonden akkoord gaan dat ze geen wilde stakingen erkennen, stakingen een tijdje op voorhand aankondigen (zelf aankondigen dus) en vooral zorgen dat stakingen het LAATSTE middel is, dus na onderhandelingen, niet ervoor, en na andere acties, dan is er voor een minimumregeling geen draagvlak bij de bevolking. maar door de vele wilde stakingen, meestal gewoon "zomaar" in de perceptie van de mensen en nogal eens vaak net op een vrijdag of voor een feestdag, is dat draagvlak er wel. en dat hebben de vakbonden enkel en alleen aan hun eigen te danken.
Helemaal akkoord.

Ik gun iedereen het recht om te staken en hoop van harte dat niemand ooit in een situatie verkeert dat hij het moet gebruiken.

Door toestanden in het verleden (bv. staking omdat er enkele parkeerplaatsen voor het personeel werden afgeschaft, een afgevaardigde die weet te vertellen dat men de reizigers "een verlengd weekend cadeau doet") is - terecht - de indruk ontstaan dat men bij de spoorwegen te pas en te onpas van het stakingsmiddel gebruikt maakt, zonder eerst andere alternatieven te proberen. Als de bonden nu eens op een andere manier actie voerden (ik zeg maar wat: langer op voorhand aangekondigd, of in het weekend, gratis-staking, pamfletten aan de reizigers), dan zou men ten minste de sympathie van de reizigers - vaak ook gewone werkmensen en dus potentiële bondgenoten - kunnen winnen.

Maar wat zien we:
Citaat:
Het spoorwegpersoneel legt vandaag een uur het werk neer, maar elk individueel vakbondslid mag zelf kiezen wanneer hij of zij dit doet. (bron: VRTnieuws.net)
Hoogstwaarschijnlijk dus uitgerekend dat ene uur voor hun shift eropzit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
U rijdt nooit met de trein.. da's duidelijk. U begrijpt de frustraties van dagelijkse reizigers met de onophoudelijke vertragingen, de overvolle treinen waar je toch betaald om te zitten totaal niet ?
Je betaalt voor het parcours, niet voor een zitplaats.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 26 oktober 2007 om 14:15.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden