Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2007, 14:37   #864
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.226
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De lagering van een schroefas is, meen ik, vooral kritisch omdat (ook, vooral) de stuwkracht moet worden opgevangen die probeert de schroefas naar binnen te duwen.

Voorwaards is het geen probleem, maar bij grotere schepen is het plots van snel voorwaards naar snel achterwaards funest, want dan wil de schroefas gewoon uit de romp getrokken worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
En de reden waarom zelfs de meeste koopvaardijschepen terug op twee schroeven en roeren over stappen is idd hun zwakheid. En gevoeligheid aan beschadigingen.
Tegenwoordig zien we meer en meer 100 000 ton + containerschepen met maar 1 schoef en roer.
Da's gewoon goedkoper.
Dit mogelijk gemaakt door de enorme diesels die tegenwoordig op de markt zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden