Waarschuwing voor het Vlaams Kartel
In het afgelopen jaar heb ik op dit forum meerdere malen het Vlaams Kartel, Leterme en de NVA verdedigd. Ik heb geduld en begrip getoond. Maar dit geduld en begrip is uiteraard niet oneindig.
Indien geen akkoord over de splitsing van BHV, MOET het kartel in de week na de herfstvakantie de splitsing van BHV goedkeuren in het bevoegde kamercommissie. Op 7 november 2007 staat het Vlaams Kartel sinds haar oprichting voor de Vlaamse verkiezingen van 2004, voor haar belangrijkste vuurproef. Zij kan mits "5 minuten" politieke moed, de "onverwijlde" splitsing realiseren van BHV. Nu zullen ze het moeten moeten doen. Doen ze dat niet, dan zijn ze mijn steun als Vlaamse nationalist niet meer waard.
En dan moeten anderen ook niet komen zagen, dat ik ze geen kans hebben gegeven. Ik denk dat ik het Vlaams Kartel, tot 5 maanden na de verkiezingen, wel een eerlijke en faire kans heb gegeven.
Ik zou zeggen, onderhandel in de herfstvakantie over BHV met als deadline 7 november. Zet de Franstaligen met de rug tegen de muur ofwel splitsing via onderhandeling ofwel splitsing via parlement en desnoods geen federale regering. Nu is het tijd om de politieke beloften waar te maken, om "woord te houden" en geschiedenis te schrijven dat een regimepartij voor de eerste keer in meer dan 40 jaar echt opkomt voor het Vlaamse belang.
Ik wacht geduldig en zal een onverbiddelijk oordeel vellen op 11 november, 5 maand en 1 dag na het begin van de formatie...
Met nationaal solidaristische groet
Max
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 oktober 2007 om 18:29.
|