Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Dank, want .... Superstaaf
Hier kan u lezen dat N-VA juist wel de democratie genegen is.
|
De N-VA beweert wel democratie genegen te zijn, maar ze geeft er een totaal eigen invulling aan.
De N-VA verdedigt een zuiver representatief systeem en particratie, wat in feite slechts een prille vorm van ietwat democratisch bestuur is, die misschien tot halfweg vorige eeuw volstaond, wegens tamelijk grote gelijklopendheid met de partijprogramma's en de noden van de burgers.
Het is compleet fout om daarop het etiket zuivere of volwaardige democratie te plakken.
Niet het volk heerst in de optiek van de N-VA, doch slechts haar verkozen elite.
Stop dus a.u.b. met dit verkeerdelijk voor te stellen als 'zuivere' democratie.
Citaat:
En N-VA breidt die zuivere democratie uit naar directe democratie waar dit volgens haar visie verantwoord is!
|
Dus weerom gooit de N-VA ons vanuit haar hoge ivoren partijtop-toren subsidiair een hondebrokje toe, en bepaalt eigengereid, naar eigen inzicht niet alleen 'wat' maar eveneens 'hoeveel' goed voor ons is: i.c. een niet-bindend louter adviserend zoethoudertje.
Citaat:
Superstaaf herlees nog maar eens het standpuntvan N-VA:
|
Doe ik keer op keer, in de hoop er een democratische reflex in te ontwaren.
Citaat:
"Politici moeten hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van die terug te schuiven naar het volk.
|
Het referendum van rechtswege, van bovenaf, wordt hier misbruikt om het referendum van onderop, wat ik bepleit, te bezwadderen, via het cliché van de luie politicus, die nu maar eens zijn job moet gaan doen.
Hoogst oneerlijke argumentatietechniek.
Citaat:
"Directe" democratie als manier om inspraak te organiseren is voor de
N-VA bijgevolg slechts een uitzonderlijke mogelijkheid, namelijk om voorafgaand aan de politieke besluitvorming een beslissing te nemen over een algemeen principe.
|
Weer zo een bevoogdende betuttelende uitspraak, waar mijn broek van op de enkels schuift.
Nog vooraleer een machtspartij te zijn, gaat de N-VA bepalen, tot op welke hoogte en in welke zeeeeer uitzonderlijke gevallen er gaat rekening gehouden worden met de wens van de burger.
Kan het autoritairder?
In een echte democratie beslist het volk over alles.
In een echte democratie is de burger souverein.
Wil jij het elitair-autoritair gedachtengoed van de N-VA als democratisch door je strot laten rammen, en het bij algemeen handgeklap als in een roes op het congres goedkeuren, mij niet gelaten.
Ik hoop echter dat je ooit, zoals sommige N-VA'ers alhier op het forum wakker wordt en objectief constateert dat er tussen de N-VA-standpunten een paar stinkende rattenlijken verborgen zitten............