Discussie: Spiritueel genezing
Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2007, 17:25   #81
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Met 'allopatisch' bedoel ik onze geneeskunde, die gesteund is op chemische preparaten (en chirugie). Homeopathie is dus niet allopatisch maar homeopathisch.
ja dat weet ik. het is die zwitser of duitser, die in de 17e(of 18e?) eeuw met de homeopathie is beginnen prutsen, die de klassieke geneeskunde zo heeft genoemd. dus als je de klassieke geneeskunde allopathisch noemt, eer je hem (want het is zijn woord).

Citaat:
Er zijn ook een natuurlijk ook mensen die niet worden geholpen door acupunctuur of homeopathie. Maar hetzelfde kan men dan weer zeggen van onze geneeskunde. Het is juist omdat een hoop mensen niet worden geholpen door de traditionele geneeskunde (na soms j�*renlange behandeling!), dat ze hun heil gaan zoeken bij de alternatieve geneeskunde. Indien onze geneeskunde hen had geholpen dan waren ze heus niet op zoek gegaan naar een alternatieve geneeswijze.
tuurlijk wel. er zijn meer dan genoeg mensen (1 mens is er al 1 teveel) die denken dat "alternatieve" geneeskunde op zijn minst even efficiënt is.
ik vind "alternatieve" geneeskunde oprecht gevaarlijk.

Citaat:
-Dat zegt u. Heel vele mensen worden geholpen door acupunctuur en homeopathie. U doet dit dan vlug af als suggestie of bijgeloof. Dat is al te gemakkelijk. Ook in onze geneeskunde denken mensen geholpen te worden door deze of gene pillen. Hadden ze geen pillen genomen waren heel veel patiënten met kwaaltjes ook genezen.
daar moet men dan ook durven tegen optreden. er worden teveel medicamenten gemengd, op foute tijdstippen ingenomen, al dan niet overgedoseerd, etc.
ik ben dan ook voor een rationeel GM-beleid dat voor zoveel mogelijk gesteund is op de (correct uitgevoerde) klinische studies.

Citaat:
Bijwerkingen: homeopathie heeft weinig bijwerkingen. Acupunctuur heeft er nog minder voorzover ik weet.
daarom dat ik zei: zowat elk middel dat effectief iets doet in het menselijk lichaam, heeft neveneffecten.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden