Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong
Ik ben niet voor een niet-Kemalistisch Turkije in de EU. Helaas eist de EU dat het Turkse leger haar heilig recht om moslimpartijen van de macht mag zetten opgeeft, en daarom wil ik Turkije niet bij de EU.
De Man leverde vooral destructieve kritiek. Ook de vraag: wat gaat u doen aan de reeds Belg geworden ongeintegreerde herrieschoppers? heeft hij slecht beantwoord.
Een examen? Dat gaat vooral helpen ja. Gewoon het examen invullen zoals de grote boze Belg dit wilt, en dan verder vrouw slaan en auto fikken.
Nee sorry, ik wil een andere aanpak zien.
LDD is een partij die de meest realistische standpunten heeft volgens mij. VLD is nogal "appeasing" geworden, terwijl dat VB geen reele oplossingen biedt.
Over de vraag van die illegaal: ik begrijp uw standpunt, hij is illegaal en hoort hier niet. Maar ik begrijp ook zijn standpunt, want ik ken meer zo'n mensen. Ik vond het antwoord van De Man goed, maar dat van Boussakla beter. Asielzoekers moeten inderdaad snel worden behandeld. Ofwel binnen, en dan ga je werken om te leven, ofwel buiten.
Dat heb ik altijd al gezegd, en LDD zegt het nog beter: een allochtoon mag hier blijven, als hij bijdraagt tot de maatschappij. Zo simpel is dat.
En over de linkse klappers: goed dat ze er waren, ze waren een grappig inslag in iets zo droog als politiek.
|
Om op uw vraag te antwoorden en mijn gedacht te gevenen meer fdw z'n gedacht voor zover ik durf stellen;Met die belgen die niet aangepast zijn;ze voor de keuze stellen,aanpassen of opkrassen.
Zeggen van kijk;oftwel leg je een inburgeringsproef af en leer je nederlands.Wil je dat allemaal niet doen;den vlieger op.Aan u dus de keuze.
Je kan al niet zeggen dat we onmenselijk zijn want vergeet niet er velen zijn die al klein mannen hebben en die naar school gaan dusja,zo makkelijk is dat allemaal niet zenne.De andere partijen hebben het allemaal zo verneukt dat ook het vb daar omdenduur niet veel meer kan gaan aan doen.We hebben teveel tegen wind,staan er alleen voor en die wetten de dag van vandaag zijn ook niet oke daarvoor.
En willen ze de taal niet leren of zijn ze gebuisd ofzo;den vlieger op mee kind en al en daarmee basta,geen compassie mee.
Ik ben geen onmens maar ben wel hard als het op zo'n dingen aankomt.
Maar man toch;LDD heeft potverdorie 80% de standpunten van het vb overgenomen,jij beseft dat blijkbaar nog steeds niet goed en toen ik die bousakla bezig hoorde dan was dat idd zoals de man zegde;zeer veel vb afgekeken punten of zo goed als dezelfde mening over heel veel zaken.
Correctie;een asielzoeker is geen illegaal.
Een
asielzoeker is iemand die gevlucht is en stelt dat terugkeer naar het land van herkomst gevaar oplevert voor schending van zijn rechten volgens het
Vluchtelingenverdrag of het
EVRM. Asielzoekers vragen
asiel aan in een bepaald land, waar zij denken veiliger te kunnen leven. Het asielzoeken is natuurlijk van alle tijden. Zo vonden heel wat Vlaamse kunstenaars en intellectuelen asiel in Nederland, ten tijde van de Spaanse overheersing. Ook kerken en kloosters werden vaak gebruikt als asiel-plaatsen.
In het algemeen worden twee soorten asielzoekers onderscheiden:
- Asielzoekers die vanwege vervolging voor hun godsdienstige, politieke of syndicale opvattingen, kortom vanwege hun veiligheid gevlucht zijn; zij zijn vluchteling.
- Economische vluchtelingen die voor de kans op een beter leven asiel aanvragen in een bepaald land.
Landen zijn verplicht om vluchtelingen op te nemen als zij het
Verdrag voor de Vluchtelingen uit
1951 hebben ondertekend. Aan economische asielzoekers hoeft echter geen asiel verleend te worden.
Illegale migratie is het onwettig oversteken van een landsgrens (
migratie). Een migrant die onwettig in een land verblijft wordt ook kortweg een
illegaal genoemd.
In
Nederland zijn dit vaak mensen, die afgewezen uit de
asielprocedure komen, Oost-Europeanen die tijdelijk komen werken in vooral de
landbouwsector en mensen die op een
toeristenvisum een land binnenkomen en spoorloos verdwijnen na het verlopen van dit visum, met als doel illegaal in het land te blijven.
In Nederland wordt het aantal illegalen in 2005 voorzichtig geschat op 50.000, maar algemeen wordt aangenomen dat er zich in Nederland meer dan 100.000 bevinden. Illegalen wonen vaak in de
Randstad en in het bijzonder in de vier grote steden.
In Nederland was eind jaren negentig sprake van een groep zogenaamde "Witte Illegalen". Dit waren arbeidsmigranten die in Nederland beschikten over een
sofinummer en belasting betaalden, maar geen verblijfsvergunning hadden. De Amsterdamse kleermaker
Gümüs was de bekendste van hen. Ondanks protestacties werd hij het land uitgezet. Enkele honderden Witte Illegalen wisten daarna wel een verblijfsvergunning te verwerven, nadat enkele tientallen van hen langdurige in hongerstaking waren gegaan. Ze krijgen daarbij steun van onder meer kerken en vakbonden.
In de
Verenigde Staten zijn illegalen vooral mensen uit
Latijns-Amerika, die over de
grens tussen Mexico en de Verenigde Staten proberen te komen. Ze wonen vaak onder erbarmelijke omstandigheden en worden zeer slecht betaald.