Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2007, 21:59   #1053
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Ja, het gaat inderdaad om de principe.

Denkt u niet dat de God de mensen allemaal goed en gelovig ter wereld had laten komen indien Hij niet gewild had dat mensen verstand en eigen keuze krijgen?

Daarom is de mens een mens hé , die krijgt er verstand om na te denken en vrijheid om te kiezen, met verstand alleen kunnen we niet te veel schieten daarom zijn ook boodschappers mensen gezonden met boodschappen om ons te begeleidden.

"In de schepping van de hemelen en de aarde en het verschil van nacht en dag zijn tekenen voor mensen die verstand hebben, die God staande, zittende en op hun zij liggende gedenken en die over de schepping van de hemelen en de aarde nadenken..."
(Koran 3:190-191)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn."
(Koran 18:29)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."
(Koran 88:22-23)

Mvg

Maar ik zie niet in waarom een besnijdenis een mens beter zou maken. Ik zie nog minder in dat het de wil van Allah is. Staat de verplichting tot besnijdenis in de Koran? Ik vraag het ook aan u.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 22:00.
system is offline   Met citaat antwoorden