Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2007, 14:10   #1123
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U wijkt af. De Koran is het woord van Allah. Daarin heeft God aan zijn profeet duidelijk gemaakt wat hij wilde en wat hij van de mensen verwachtte. Dat heeft men ook als dusdanig opgeschreven als zijnde het woord én de wil van Allah. De verplichting der besnijdenis staat niet in het heilig boek. Allah heeft dit dus nooit opgelegd. De islam is de koran en de koran is de islam. Dat Mohammed de besnijdenis aanraadde kan wel zijn. Maar Mohammed raadde het aan als mens en waarschijnlijk omdat het een gewoonte was in zijn streek, omdat arabieren Semieten zijn en het besnijdenis een traditie was bij semitische volkeren. Allah zelf echter heeft nooit aangeraden zich te laten besnijden. En d�*�*r gaat het om.

En als u nu alfkomt met uw drogreden dat (ik citeer): 'Allah zich niet enkel moet uitdrukken in een heilig boek,' en van die uitvluchtsels om de besnijdens toch maar te kunnen goedpraten, dan kunt u ook meteen uw koran maar laten voor wat hij is en uw eigen versie van de islam opbouwen. Maar dan handelt u wel niet volgens de wil van Allah. Want in koran, en nergens anders, staat de wil van Allah. En daar staat niets in over de besnijdenis. Nogmaals, denk daar eens goed over na in plaats van mensen verplichtingen op te leggen die Allah nooit heeft gewild.
Allah staat mij vrij in de koran om "vrij" te denken, ik hou niet van kader en hok redenering, de besnijdenis is een concept die je met vrijheid kunt interpreteren ,ik ben vrij om dit concept te interpreteren zoals ikzelf wil zolang er geen vaste "bekadering" bestaat die allah of mo7ammed sas zou gesteld hebben omtrent dit concept !