Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2007, 17:01   #4
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Wie inlogt op dit forum ziet onderaan de vermelding 11.335 leden waarvan het eerste lid zich registreerde op 24 maart 2002, vijf jaar en acht maanden geleden dus.

Van die 11.335 leden, hoeveel zijn er wel echt actief?

Ik heb ze geteld: minder dan 300.

Hoe heb ik dan geteld?

Je kan eerst en vooral bovenaan op 'Ledenlijst' klikken en dan sorteren op aantal berichten of op laatst deelgenomen en begin te tellen. Reken ook op een foutmarge van 3 tot 6%.

Mijn registratie was op 28 juli, precies vier maanden geleden.

In die vier maanden hebben ongeveer 1.100 geregistreerde leden 1 of meerdere berichten gepost of gereplyed. De meesten 3 op 4 hebben snel weer afgehaakt.

Wat overblijft zijn 300 reguliere posters die actief en regelmatig deelnemen en door hun bijdragen, topics genoemd, het imago, the look, van dit forum bepalen.

Met mijn 835ste bericht van heden op precies 4 maanden tijd, ben ik de top 500 van actieve posters binnengeduikeld en sta met 835 berichten op de 472ste plaats. Dan heb ik geteld wie er van de 471 deelnemers vOOr mij de laatste vier maanden nog actief is geweest (dwz een antwoord of topic geplaatst) en kom ik uit op 297 personen die tijdens die afgelopen vier maanden hier wat getypt hebben.

297 op 11.335 !

Wat impact hebben 297 mensen, die met 'discuteren' (en nu doe ik een pak spammers teveel eer aan) hun voltijdse vrije tijd invullen, op de buitenwereld? 297 typende Vlamingen (er zitten nog andere nationaliteiten tussen maar goed) op een bevolking van 6 miljoen Vlamingen waarvan 3/4 wel op het internet kunnen maar dit forum geen blik gunnen. Dit forum noemt zich het grootste forum van Vlaanderen en is dat wellicht ook wel, maar hoe klein zijn dan al die anderen wel?

Aan u om op enkele vragen te antwoorden.

1) hoe groot schat u het impact in van 297 typende wouldbe-politiciens?
2) hoe komt het dat Nederlanders wèl een debatcultuur hebben en forums vaak duizenden actieve deelnemers hebben en Vlamingen niet?
3) hoe kunnen we meer deelnemers activeren?
n.v.t.?