Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2007, 18:15   #1134
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Wat is discriminatie: mensen of groepen anders of nadelig behandelen: ik roep NIET op tot discriminatie en ook niet tot haat. Jullie doen dat wel. Bij ons kan je ongestraft in je geloof evolueren, zelfs afvallen. In de Islam wordt afvalligheid (renegaat) bestraft, ja soms zeer erg.
Wat haat in de islam betreft, ik zie het elke dag op tv.
Nu heb ik niet veel zin om te vitten over woorden en teksten, jullie specialiteit. Ik sta grotendeels achter wat Jan Vandenberghe zegt, al zou ik sommige dingen anders zeggen.
Het is niet omdat er hier en daar dingen in de koran staan die mooi en waar (waarachtig) zijn dat we die aannemen: dat is het schapevacht van de spreekwoordelijke leeuw.
U zal het ook opvallen dat ik niet u aanval noch de moslims, doch hun dwaalleer.
Wat betreft de strijd tegen de zedenverwildering, immorele wetten als over abortus en euthansie, de verkwisting van de natuur e.d. zou ik misschien zelfs met ze kunnen samenwerken.
Hebt u de Bijbel nog nooit gelezen ofzo ? hoe bedoel je bij ons? seculiere Europa?

Deuteronomium 17: 2-7
(( Wanneer in het midden van u, in een uwer poorten, die de HEERE, uw God, u geeft, een man of vrouw gevonden zal worden, die doen zal, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, uws Gods, overtredende Zijn verbond; Dat hij heengaat, en dient andere goden, en buigt zich voor die, of voor de zon, of voor de maan, of voor het ganse heir des hemels, hetwelk ik niet geboden heb; En het wordt u aangezegd, en gij hoort het; zo zult gij het wel onderzoeken; en ziet, het is de waarheid, de zaak is zeker, zulk een gruwel is in Israël gedaan; Zo zult gij dien man of die vrouw, die ditzelve boze stuk gedaan hebben, tot uw poorten uitbrengen, dien man zeg ik, of die vrouw; en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven. Op den mond van twee getuigen, of drie getuigen, zal hij gedood worden, die sterven zal; op den mond van een enigen getuige zal hij niet gedood worden. De hand der getuigen zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen. ))

Exodus 20:22
((Wie den goden offert, behalve den HEERE alleen, die zal verbannen worden.))

Deuteronomium 13: 6-10
((Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen; Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde; Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks. En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterven; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.))

Moet ik nog meer gaan citeren?

In de islam is er geen dwang, als je in een islamitische staat de islam niet meer wilt volgen dan is het uw keuze maar deze keuze openbaar maken en prediken om mensen te aanmoedigen om de islam te verlaten is totaal iets anders, want u dreigt hiermee de staatsrecht en de openbare orde in een staat die gebaseerd is op een systeem die op zijn buurt op het geloof is gebaseerd. Hiermee nodigt u de mensen ook uit naar de de weg van dwaling die naar de hel leidt. <== dit mag niet in een islamitische staat gebeuren, je mag wel uw eigen bestemming kiezen maar de mensen met rust laten.

Lees uw eigen Bijbel eerst en uw geschiedenis en dan pas iets over de islam beginnen als 't je blieft.

Deze topic gaat over de vragen en antwoorden over de islam, u mag uw eigen topic aanmaken waarin u uw eigen geloof verduidelijkt maar de islam niet zwart maken dan ga ik zeker ook een paar vragen komen stellen, ik garandeer u dat het enkel en alleen over de basis zal gaan, dus gewoon over God en niets anders.

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 oktober 2007 om 18:19.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden