Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo
Waarom zouden we de multinationals willen breken? Ze zorgen voor een gezonde economie en zorgen dat we onze producten relatief goedkoop kunnen aanschaffen.
|
En dan mijn tegenvraag: "waarom zou ik nog een Renault kopen als ze niet willen investeren in de tewerkstelling in België?" Of ... waarom zou ik nog een Volkswagen kopen als VW Vorst volledig zou moeten sluiten?
Ik leerde altijd dat ... voor wat ...hoort wat ... Als er dus een miljoen (ik zeg nu maar een getal) Golfkes zouden rondrijden in België dan hebben ze hier vet hun boterham verdiend, niet? Er mag dan wel iets voor in de plaats komen hé? Als die multinationals echter het onderste uit de kan willen en hun producten goedkoop laten produceren in de lageloonlanden om hier met tiendubbele winst te verkopen dan zeg ik .... njet, alvast niet met mij ...
Ik ben er dan ook zeer consequent in en heb bijvoorbeeld sinds de sluiting van Renault Vilvoorde geen enkele Renault meer gekocht ... ook al zijn ze nog zo goed of nog zo aantrekkelijk geprijsd.