Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2007, 03:45   #4
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Voor mij ne Chimay graag.
Ik had gezegd voor een goed argument.

Citaat:
Ik vond het argument over de nood aan historische diepgang zeer overtuigend.

Eerste helft vorige eeuw was Wallonië welvarend en Vlaanderen een land van achterlijke boerkes.

Vandaag is Vlaanderen welvarend maar stagneert het stilaan, en Wallonië een regio die stilaan uit het dal kruipt na de vernietiging van haar zware industrieën door de globalisering.

En binnen 25, 30 jaar is Wallonië terug rijk en spitstechnologisch gezien superieur en zal Vlaanderen één groot zielig geriatrisch complex van zagende baby-boomers zijn wier luiers moeten ververst worden door Maghrebijnen terwijl ze verpauperd verdermoeten en zullen liggen roepen om Waalse steun.
Die mythe is al meermaals ontkracht.

Citaat:
Kortom, de pendule gaat op en neer. Ge moet dat leren inzien.
Alles gaat in slingerbeweging.

Citaat:
Ik steun Wallonië omdat ik aan mijn eigen toekomst en die van mijn kinderen en kleinkinderen denk.
Ik wil de steun aan Wallonië niet afschaffen. Ik onderschrijf in dat opzicht de beginselverklaring van de V-SB (http://www.v-sb.be).

Citaat:
Gij denkt in het hier en nu, wat wellicht de meest onverstandige, idiote denkwijze is. Snel klein eigenbelang is voor onnozele kinderen. Ik wil in een volwassen, ruimdenkend en welvarend land leven dat het strategisch en economisch belang van solidariteit begrijpt.
Ik denk aan de toekomst, en ik zie die zeer somber in als België blijft bestaan. Het grootkapitaal viert hoogtij, en de mens telt niet meer mee.