Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2004, 20:42   #73
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
u spreekt in de voorwaardelijke wijs. De feiten zijn dat er nog geen zulke betogingen zijn geweest omdat het ons geen moer interesseert en omdat we er bitter weinig mee te maken hebben. En dat is nu net wat ik zeg: de gemiddelde moslim in België heeft niets te maken met Soudan, net zoals de gemiddelde moslim niets met het beleid in Kansas te maken heeft.
Belachelijke uitspraak. Sjaria is sjaria. Punt uit. Om het even in welk land, er is maar één soort sjaria.

Om nu terug te keren op mijn voorbeeld: er is maar één scheppingsverhaal. Of je nu in Kansas woont of in België. Het is krek dezelfde tekst. En vind je het niet idioot om te stellen dat de Vlamingen zowel VOOR abortus, euthanasie en het homohuwelijk zouden zijn (daar zijn geen betogingen tegen), maar wél het scheppingsverhaal geloven als historisch correct???!!! Laten we ernstig blijven. Ik sprak dus helemaal niet in de voorwaardelijke wijs. Vlaanderen heeft samen met Nederland de meest liberale wetgeving TER WERELD. Misschien is Nederland nog iets liberaler, maar verder... Nergens anders ter wereld vind je dat. En 's Zondags blijven de kerken bijna leeg. Alleen de ouderen blijven nog in grote getale gaan als hun gezondheid het toelaat. Iemand die niet kerkelijk is zou dus wél in het scheppingsverhaal geloven?! Het is wel waar dat we met het beleid in Kansas weinig te maken hebben. Dat is waar. Maar jaarlijks blijven de nieuwe importbruidjes toestromen. Daar heeft de overheid geen enkele vat op. Er is geen enkele controle. We importeren dus veel moslims en dan is een discussie over de sjaria onvermijdelijk.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden