Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2007, 17:46   #416
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als buitenstaander heb jij je niet te moeien waarmee de vakbonden zich bezig houden. Alleen de leden mogen dat doen.
En verschillende politieke beslissingen hebben rechtstreeks te maken met de arbeidsomstandigheden. Denk maar aan Georoute, het Generatiepact, de indexsprong, etc. Allemaal politieke beslissingen die op de arbeid impact heeft, en dus zeer relevant voor de vakbonden.
In de mate vakbonden zich gaan profileren op het politieke toneel, ben ik geen buitenstaander meer maar een -tegen heug en meug- betrokken partij. Begint het al een beetje te dagen, slimmerik?

Ik hoef het als burger in dit land niet te tolereren dat er zich tussen mijzelf als kiezer en de mensen die geacht worden mij politiek te vertegenwoordigen, nog allerlei onverantwoordelijke (en dus per definitie maffieuze) organisaties plaatsen die de werking van de democratie volslagen verkloten. Je zou je begot nog de vraag kunnen stellen waarom er überhaupt nog verkiezingen worden georganiseerd.

Of zou je het leuk en spannend vinden mochten 'wij' (ik maak de karikatuur voor jou gemakkelijk: met 'wij ' bedoel ik het patronaat) gewoon ongestraft een cruciaal handjevol politici 'kopen' die dan netjes op het juiste moment op het juiste knopje drukken in het halfrond. Ongestraft, omdat er niemand is die gestraft kan worden? Zou je het leuk vinden mochten 'wij' zo nu en dan eens een lock-out organiseren om te protesteren tegen plannen die één of andere politieke sukkel bij valavond ventileert en die 'ons' niet aanstaan? Gewoon, om een 'sienjaal' te geven?

Het kot zou te klein zijn !

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden