Discussie: Smerig spel van VLD
Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2007, 08:23   #1
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard Smerig spel van VLD

Wat mij enorm is opgevallen tijdens de voorbije maanden regeringsonderhandelingen, is het uiterst smerig en laag-bij-de-gronds gedrag van "open" VLD. Ongetwijfeld zijn de Slangen-boys nog altijd ferm pissed off omdat hun Grote Roerganger met zijn tanden bikkelhard op de koude stenen vloer is terechtgekomen en grote concurrent Yves Leterme met straatlengtes voorsprong de afgelopen verkiezingen heeft gewonnen. Maar in plaats van de nederlaag toe te geven, is -zo mogelijk- de arrogantie nog groter geworden. De duidelijk doorprikbare tactiek is nu: zich zo rechts-liberaal-Vlaams mogelijk opstellen en achter de schermen het Vlaams kartel proberen kraken. Dat laatste merk je constant: als Degucht met zijn smoel op TV komt bijvoorbeeld, weet je zowiezo dat er een rondje N-VA bashen aan zit te komen.

De reden voor deze uiterst smerige tactiek, die mij (ooit nog liberaal stemmer godbetert) meer dan ooit nog dichter bij het Vlaams kartel doet aanschurken, lijkt me duidelijk: bij de VLD weten ze dat de nieuwe ploeg bij CD&V eigenlijk bestaat uit veredelde politieke amateurs. Een Vandeurzen bvb. is geen "gepokt en gemazeld" politicus, eerder een brave huisvader die nog altijd verwonderd is over de politieke macht die hem ten deel is gevallen op 10 juni. Het verschil met de machtswellustelingen die zichzelf "open" noemen, kan niet groter zijn...