Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2007, 17:17   #70
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn excuses, ik heb het ook niet heel duidelijk geformuleerd.

Ik bedoel eigenlijk:
vanaf wanneer kan men volgens jou van armoede spreken? Kan je een soort grens bedenken waardoor je kan zeggen dat iedereen die onder die grens valt, arm is? Die grens zou door iedereen meetbaar en vaststelbaar moeten zijn.
Je kan bijvoorbeeld een inkomen nemen en zeggen dat iedereen die geen x per maand verdient arm is. Dat zou al een goed begin zijn.
Maar ik denk dat dat geen voldoende goed criterium is omdat er misschien mensen zijn die naast hun inkomen uit werk nog een inkomen hebben uit beleggingen, het verhuren van huizen, enzovoort.
Dus je zal per ongeluk een deel mensen als arm beoordelen terwijl dat onterecht is, en misschien zelfs een deel mensen die wel arm zijn onterecht beoordelen als rijk (bv. mensen die wel veel verdienen maar zoveel moeten betalen aan de huur van hun huis dat ze arm zijn).

Het is trouwens een moeilijke vraag. Ik weet er ook geen antwoord op. Zelfs in Brussel zijn ze nog steeds op zoek naar dat antwoord.
Ik geloof dat de grens van de armoede onder de 820€ per maand wordt gesteld,ik vind dat persoonlijk onzin omdat elke situatie anders is,heb je eigendom bv zal 820€ zeker genoeg zijn om van te leven
Ik ga mijn situatie hier eens gebruiken als vooorbeeld,ik verdien dus rond de 930+- per maand betaal 390€ huur,betaal meer dan 170€ voor mijn kind,meer dan 50 € belastingen(rond de 600€ moeten opleggen dit jaar)
Dus blijft over 320€ waar ik alle kosten gas electriek water ect nog van moet betalen
Zie je dat ik soms nog honger lijd tegen het einde van de maand(o ja ik heb een light versie van telenet om op het internet te zitten 29.9€)
Zo moet je armoede berekenen