Los bericht bekijken
Oud 1 november 2007, 12:56   #305
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Er zijkn zelfs geboren en getogen "vlamingen" waar mensen "last" van hebben : zouden we die ook niet beter "allochtonen" noemen ? Dan zijn we misschien duidelijker. Rijke indische diamanthandelaars en "expats" van angelsaksisiche oorsprong zijn dan weer geen "allochtonen".. een kwestie van definities.. & ja er is een samenlevingsprobleem - een absolute paniek om eens naar elkaar "te luisteren".

Dat gaat soms heel ver: er kwam hier naast mij iemand wonen die met veel bombarie verkondigde dat hij "gelukkig uit borgorokko" was kunnen verhuizen, want hij had daar toch zoveel last van marokkaanse jongeren..
ze zijn hem zelfs achtervolgd.. Wat de man waarschijnlijk vandaag nog altijd niet weet is dat zijn dochter "vlijtig" met een van die jongeren vrijt...

..

Zeker zijn er problemen, het begint ermee elkaar niet als mens maar als vertegenwoordiger van een of ander kwaad, of als puur "gereedschap"
als "domme werkkracht" te aanzien.. elkaar als "medemens" beschouwen
doet eigenlijk mirakels ontstaan.
Als je mijn discussie de laatste dagen had gevolgd zou het meteen duidelijk zijn wat ik bedoel,het aantal mensen bv die illegalen onderdak verlenen is niet normaal meer(meestal dan nog criminele) het is soms wel echt 5 voor 12 hoor
Maar dan kan ik op een openbaar forum weer niet meer vertellen