Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
Wel, men rekent tegenwoordig mensen maar af op statistieken. Daarin wekt men een indruk op dat de grote meerderheid van de mensen vreemd gaan.
|
Zulke statistieken heb ik toch nog nooit gezien hoor... Mag ik vragen waar jij dergelijke statistieken vond? Heb je misschien zelfs een linkje naar die statistieken?
Citaat:
Tegenwoordig heeft men dan nog van die "therapeuten" die hun cliënteel naar parenclubs doorverwijzen en ga zo verder.
|
Werkelijk? Dat is voor het eerst dat ik zoiets hoor... Wat voor therapeuten mogen dat wel wezen? Waar kan ik deze bewering trouwens verifiëren? Bestaat er een soort van handleiding bijvoorbeeld in welke situaties een therapeut zijn patiënt doorverwijst naar een parenclub?
Citaat:
Dan schrikt men er van dat het aantal echtscheidingen zo hoog oploopt. Dat vermeld men dan ook weer niet.
|
Wat vermeldt men niet? Dat die echtscheidingen te wijten zijn aan therapeuten die hun patiënten doorverwijzen naar parenclubs
Citaat:
Volgens mij is het gewoon dat elk koppel afspraken maakt, ongeacht hun geaardheid, wat ze van elkaar tolereren. Maar hoe op met alles wat moet kunnen te promoten, want daar maak je volgens mij meer brokken mee dan nodig.
|
Hoezo 'promoten'? Wat wordt er gepromoot? Hoe wordt er gepromoot? Ik heb op TV, in de krant of in de Dag Allemaal toch nog geen enkele advertentie gezien waarin vreemdgaan wordt gepromoot
Citaat:
De media maakt met andere woorden onze maatschappij kapot met het promoten van oversekste levensstijlen. Niet iedereen voelt zich daar goed bij. Men zou bv kunnen bijvermelden dat alles voor bepaalde groepen in de samenleving opgaat, maar niet voor iedereen.
|
Ik denk dat iedereen met een minimum aan gezond verstand dat wel weet zònder dat dat er expliciet bij vermeld wordt. Niet iedereen heeft het nodig om bij zijn handje gehouden te worden.
Citaat:
Ik blijf er bij dat vreemdgaan een relatie ernstig kan schaden en vooral als het niet veilig gebeurd. Als je echt om je partner geeft, breng je die niet in levensgevaar door er op los te fladderen en zeker niet zonder voorzorgen.
|
Daar ben ik het dan weer helemaal met je over eens.
Citaat:
Als mensen dat niet begrijpen, vrees ik dat we ver naar af zijn en dat heeft niets meer geaardheid te maken.
In ieder geval: als ik een serie als "Queer als Folk" bekijk, walg ik van homo's en vind ik het erg dat men er nergens bijvermeld dat het enkel over losbandige individuen gaat en niet over de deftige, monogame homo's, die blijkbaar uit de media geweerd worden.
Op die manier maken holebi's zichzelf niet populair en kan ik best begrijpend dat bv het Rode Kruis ze als bloeddonor weigert.
|
Misschien moet je je wereldbeeld niet afstemmen op Amerikaanse fictiereeksen die met het meest spectaculaire eerst uitpakken tot meerdere eer en glorie van de kijkcijfers.