Los bericht bekijken
Oud 1 november 2007, 22:20   #1
sn00py
Banneling

Standaard flikkerhotel: gestoord?

van hln.be:
Citaat:
Het zwembad met doorkijkbodem. Het hotel is ook heterovriendelijk.
Buenos Aires profileert zich graag als homohoofdstad van Latijns-Amerika.
In Buenos Aires is het eerste homo-hotel van Latijns-Amerika geopend. Het 48 kamers tellende vijfsterrenhotel in de buurt van de historische wijk San Telmo is ontwikkeld door het Spaanse bedrijf Axel, dat in 2003 een vijfsterren homo-hotel in Barcelona opende. De Argentijnse hoofdstad is een steeds populairdere toeristische bestemming in het wereldwijde homo-circuit.

"Open en bloot"
"Zoals elk bedrijf hebben we een economische doelstelling, maar we strijden ook voor de maatschappelijke acceptatie van homo's", zegt bedrijfsleider Nacho Rodriguez. Volgens Rodriguez is het hotel ontworpen om open en luchtig te zijn. "Veel hotels en ontmoetingsplaatsen voor homoseksuelen zijn besloten en niet zichtbaar vanaf de straat", zei Rodriguez. "Wij wilden ons hotel open en zichtbaar maken. Waarom zouden we ons verbergen?"

Doorkijkzwembad
Zwemmers in een van de twee zwembaden van het hotel kunnen zich zeker niet verbergen: de bovenste verdieping van het gebouw bestaat uit een zwembad met een glazen bodem dat bezoekers die de foyer van het hotel binnenlopen meteen zien. Voor hun kamerdeur kunnen gasten kiezen tussen het standaard 'niet storen' bordje of het uitdagendere 'stoor me'.

Heterovriendelijk
Volgens Axel is het hotel heterovriendelijk. Het bedrijf verwacht dat een kwart van de hotelgasten heteroseksueel is, net als in het hotel in Barcelona.

Homohoofdstad
Buenos Aires wedijvert met Rio de Janeiro voor de titel van 'homohoofdstad' van Latijns-Amerika. In september werd in Buenos Aires het eerste WK voetbal voor homo's gehouden. In 2002 was de stad de eerste hoofdstad van het continent dat partnerregistratie voor homostellen toestond. (novum/vsv)
Waarom proberen homo's op alle mogelijke manieren op te vallen om nadien hun beklag te doen dat ze als abnormaal beschouwd worden? "Stoor me": dus graag een wildvreemde die eens je lintworm mag komen strelen...poeperkesdag,.... ik ga het nog beginnen geloven van die "straf van God".
sn00py is offline   Met citaat antwoorden