Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
Dat ruikt naar imperialisme. Jij weet blijkbaar het best wat goed is voor Tibet.
Pas op, van diezelfde mensen die me vertellen over Tibet, heb ik ook al gehoord dat het nu nog steeds inderdaad achterlijker en smeriger overkomt dan de rest van China, dus daar zal zeker iets van aan zijn. 
|
Nee, ik zeg gewoon mijn standpunt. Als enkel de Tibetanen zelf een standpunt mogen hebben dan heeft het zelfs geen zin hierover in discussie te gaan. We spreken toch ook over bvb. het Midden-Oosten zonder dat we Arabieren of moslims zijn?
Ik heb ook gehoord dat Tibet nog steeds achterlijker is dan het oosten van China. Niet zo verwonderlijk natuurlijk als je ziet waar ze vandaan komen. Tibet heeft ook geen zee, is zeer dunbevolkt en moeilijk begaanbaar, met een guur klimaat. Tenslotte schijnt het dat Tibetanen, net als Mongolen, veel minder werklustig zijn dan Han-Chinezen. Daarentegen heb ik wel gehoord dat Tibetanen gastvrijer en vriendelijker zijn dan Chinezen. Ze zouden etnisch verwant zijn met de Birmanen, ook een zeer vriendelijk en gastvrij volk.