Los bericht bekijken
Oud 2 november 2007, 23:30   #71
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De sociale zekerheid wordt door middel van vrijwillige bijdragen in stand gehouden? Dat is nieuw.
Je weet dat indien dit alles op vrijwillige basis zou moeten gebeuren, nooit zo groot en gestructureerd zou zijn zoals het nu is. In sommige zaken moet men mensen verplichten hun duitje bij te dragen.
Ikzelf ben ongehuwd, en ik werk intussen al. En ik moet gigantisch veel belastingen betalen. Maar ik kan mij daar best overheen omdat ik weet dat het grotste deel goed besteed zal worden, en niet alleen aan SZ.

Citaat:
Daar ben ik me van bewust. Ik val ook geen enkele inwijkeling aan die gebruik maakt. Ik val niemand aan, op moreel-ethische redenen. Ik val het instituut zélf aan op moreel-ethische redenen en 'misbruiken' natuurlijk ook. Maar dat instituut gebruiken an sich, daar is neits verkeerd mee. Ik moet me ook neit schamen omdat ik onderwijs volg, alhoewel de overheid het subsidieert.

Waarom niet? Omdat in beide gevallen het niét gebruiken zou betekenen dat ik gestraft wordt doordat een overheid het (quasi-)monopolie daarop heeft.

Maar door het institituut 'sociale zekerheid' heb je de huidige manier van immigratie. En die is, natuurlijk, verderfelijk.
Verderfelijk is een totaal verkeerd woord.

Trouwens, je moet de baby niet met het badwater weggooien hé .
Er zijn idd misbruiken, en soms serieuze misbruiken. Die misbruiken moeten aangepakt worden, en liefst grondig. En ik geloof wel dat dit nu tot het besef gekomen is vd politici, en dat daar nu eindelijk eens werk van gemaakt zal worden.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden