Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido
Je bevestigt echter wel het feit,
dat je het ook normaal zou vinden dat iemand die management doet,
dat deze meer verdient, dan bijvoorbeeld verpleegsters die met onze gezondheid bezig zijn,
of leerkrachten die onze kinderen opvoeden,
Ik evalueer gezondheid en opvoeding als belangrijker dan bijvoorbeeld reclame,
en vind dit dus vreemd en verre van vanzelfsprekend...
|
Dat je dit verre van vanzelfsprekend vindt is voor uw rekening, het is nochtans logisch. Die manager heeft om te beginnen iets meer moeten investeren door iets langer op de schoolbanken te zitten, en wordt nadien betaald in functie van het rendement, de winst van de zaak. De verpleegster en kleuterleidster zullen worden betaald in functie van diploma en anciënniteit, of die nu hard of minder hard werkt. Het heeft dus helemaal niets te maken met wat ik en jij belangrijk vinden.
Ik heb de indruk dat je er een probleem mee hebt dat er mensen zijn die goed hun boterham verdienen. Juist er zijn anderen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, die werkloos zijn. Er zijn mensen die niet bepaald voor het geluk geboren zijn en brute pech hebben. Vergeet echter niet dat wie het meest verdient ook het meest belastingen betaalt. Belastingen die ervoor moeten zorgen dat de zwakken worden beschermd.
En weet ook dat indien er niemand is die ondernemend genoeg is om werk te creëren, indien de overheid daar ook geen ruimte voor schept, er ook geen werk is en er dus ook geen belastingen worden betaald.
Uw staatsbedrijven, je mag ze hebben. Latijns Amerika is dan ook de place waar corruptie welig tiert en waar schending van mensenrechten schering en inslag is.
Het werd tijd dat er over belgacom werd nagedacht om het te verkopen.