Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido
Dus in dat geval keur jij slavenarbeid goed?
Een Slavenhouder geeft zijn slaven enkel wat eten om te overleven,
niet omdat het een deal is,
simpelweg omdat een slavenhouder niets heeft aan dode slaven,
als de slaven weglopen hebben ze echter helemaal niets...
Dus werken ze in erbarmelijke situaties.
|
Is slavernij een
vrijwillige actie van mensen die een rechtmatige claim op hun eigen lichaam hebben, of is het een verplichting?
Zover ik weet is het een verplichting, dus neen, slavernij kan ik, op geen enkel moment, verdedigen.
Ik snap niet goed waarom je zegt dat ik 'dus' slavernij goedkeur.
Citaat:
Zie je dan niet dat je theorie in praktijk tal van mensen ongelukkig maakt,
|
Dat lijkt me sterk. Kan je me een plek aanwijzen waar er verschikkelijk veel mensen ongelukkig zijn, waar er géén overheid is?
Ik luister. (Om maar te zwijgen over het alternatief en het 'geluk' daar, eigenlijk.)
Citaat:
kan je dan niet beter zoeken naar een theorie die meer mensen gelukkig maakt? Of kan jou dat niet schelen? Wil je enkel maar zelf gelukkig zijn, en indien ja, waarom hou je je dan met politiek bezig?
|
Dit is simpelweg een ad hominum.
'Mensen worden ongelukkig van jou. Dat wil je toch niet, hé? Zou je niet van theorie veranderen?'
Als 'dat' je beste verweer is, dan ben je maar een zielig iemand. Ik verdedig wat ik verdedig omdat ik vanuit mijn kennis en ervaring weet wat het is om een overheid te ondergaan die het zo goed bedoeld. Jij onderzoekt misschien armoede. Ik heb het 'meegemaakt'. Danku overheid. Maar dat snap jij niet. Want jij denkt niet na. Helaas, maar het zij dan zo.
Het enige wat jij verdedigd is slavernij. Ik pas daarvoor.