Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz
De naam alleen al is 1 groot bedrog. Het zou: Red België moeten zijn, niet Red de Solidariteit. Meer bevoegdheden voor de regio's houdt helemaal geen mindere solidariteit in (in tegendeel). Maar solidariteit zal de initiatiefnemers worst wezen. Het gaat hun enkel om het in stand houden van het rund België zolang dat rund voor hen melk blijft produceren.
Mocht de titel Red de solidariteit echt de lading dekken, dan kon m'n bijvoorbeeld ook oproepen tot een inspanning voor een Vlaamse MUG in Halle, volstrekste tweetaligheid in Brusselse ziekenhuizen, een Brussels hoofdstedelijk gewest dat niet dwarsligt in het nachtvluchtendossier, ....
Echter, Red België klinkt niet. Red de solidariteit daarentgen bespeelt dé gevoelige snaar van het gros der Vlamingen die al decennia lang met een minderwaardigheidscomplex rondlopen en zeker niet voor asociaal of niet-solidair verweten willen worden.
Dat bedoel ik met een bedriegelijke tekst
|
Geweldig, deze gebruik ik vanavond op mijn presentatie !
|