Los bericht bekijken
Oud 5 november 2007, 17:25   #15
Pallas Athena
Vreemdeling

Pallas Athena's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hier wordt inderdaad heel weinig toegegeven. Nochtans staat het buiten kijf dat van beide kanten van het discussiespectrum zinnige zaken worden verteld, waar je niet rond kan. Maar velen zitten hier inderdaad met dichtgeknepen billen te discusseren en zouden nog liever doodvallen dan een 'tegenstander' een gelijk te gunnen. Dat is spijtig. Ik ben er altijd van uitgegaan dat je pas echt iets kan bijleren als je alle meningen en argumenten bestudeert, ook die van de andere kant. Dat houdt in dat je die mening respecteert. Doe daar de juiste dosis zelfrelativering en intelligentie bij en je kan haast niet anders dan soms je ongelijk toe te geven.

Op dit forum vaak een schreeuw in het donker, als je het me vraagt. Er zijn wel wat uitzonderingen en je merkt dan ook al gauw dat er bij die mensen leuke en leerzame discussies ontstaan.

Cheers
Yo backfire

Ik heb de indruk dat we er dezelfde mening op na houden. Leuk dat er mensen zijn die mijn betoog begrijpen en zelfs meer uitdiepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik ben er altijd van uitgegaan dat je pas echt iets kan bijleren als je alle meningen en argumenten bestudeert, ook die van de andere kant. Dat houdt in dat je die mening respecteert. Doe daar de juiste dosis zelfrelativering en intelligentie bij en je kan haast niet anders dan soms je ongelijk toe te geven.
Dat is heel mooi gezegd en ik geef je 100 % gelijk.

Ik hou je in't oog als ik een leerzame, leuke discussie wens.

Vriendelijke groeten

Pallas Athena
Pallas Athena is offline   Met citaat antwoorden