Los bericht bekijken
Oud 6 november 2007, 18:00   #5
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Zeer lastige situatie voor mij om over te oordelen.

Ik woon in die polders en weet bijgevolg heel goed wat men hier van plan is en dat gaat zeer ver, te ver voor heel wat mensen hier in de streek. Heel wat mensen gaan onteigend worden en land dat eeuwen geleden gewonnen werd op de Schelde wordt blank gezet als overstromingsgebied. Verschillende bedrijven dienen te verdwijnen zoals paardenfokkerijen en maneges.

Mensen hier zijn gewoon om te vechten tegen het water en begrijpen idd niet dat men zoveel land terug wil geven, men voelt zich ook niet langer veilig. Het water komt dichter dan ooit tegen bewoonde gebieden bij die zogenaamde gecontroleerde overstromingen.

Langs de andere kant heb je de haven, willen we concurrentieel blijven en onze positie handhaven als één van de grootse wereldhavens dan moeten we grotere schepen kunnen laten aanleggen. Sommige terminals zijn klaar en uitgerust met miljarden aan materiaal maar de boten kunnen niet aanleggen?!

Ik kan het moeilijk geloven dat er geen tussenoplossing kan gevonden worden? Het moet kunnen de Schelde te verdiepen zonder land op te offeren.

Verder is Gerry De Cloedt geen eenvoudig man dat weet ik met zekerheid, hij is in staat dit lang op te houden. Eigenlijk ook wel bizar want het is zijn groep die de Schelde wil uitbaggeren, dacht ik, maar ik kan het fout hebben.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 6 november 2007 om 18:03.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden