6 november 2007, 20:44
|
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Bekijk eens de industrie/privesector als uw hart in uw lichaam. Je hebt het nodig, en het is het belangrijkste deel van de economie.
Nee,de mensen zijn het hart!!
Bekijk de vakbond als uw darmstelsel: je hebt het ook nodig, maar het moet wel zijn werk doen die het moet doen. Uiteindelijk gaat het debat toch niet over afschaffen of andere dingen. Het debat gaat over de functie ??? Uw darm is niet 100% essentieel je kunt er stukjes afknippen. Uw darm moet ook niet zeggen aan het hart wat het moet doen, die twee werken autonoom.
Als ge er een stukske teveel afknipt sterft het lichaam!En dat is onomkeerbaar...
Ben je nu egoist als je vindt dat die mensen beter 80u zouden werken. Inderdaad om hun 'schulden' tov de maatschappij af te lossen. Het principe dat de sociale zekerheid een soort 'kredietlijn' is en als dusdanig voorgesteld wordt, zou ik niet slecht vinden. Werk je 30jaar, heb je een immense kredietwaardigheid opgebouwd. Ben je 30jaar werkloos heb je een immense 'schuld' opgebouwd. Een dat je niet moet afbetalen. maar het is uw negatief sociaal saldo naar de maatschappij toe.
Uiteraard zul je mensen vinden die deze kredietlijn nooit kunnen terug betalen. En die gevallen kun je wel sociaal behandelen.
Met deze redenering kunnen we dus niks!!Hoe kun je verdedigen dat mensen 80u/week werken?En wie bepaalt wat de "sociale gevallen"?Hoe meet je dat,kun je dat verduidelijken?
Het verband tussen INSPANNING en BELONING is weg...
Inderdaad,men vraagt steeds meer van ons en mijn loon stijgt niet in verhouding.
vroeger moest je hard werken, stenen kappen, bomen kappen etc om een warm huis te bouwen.
heden moet je gewoon de bank aflossen, en kunje met een simpel bediendejobje zonder harde labeur uw huisje verdienen.
Ik moet wél hard werken...En met mij vele anderen..
voor die 500.000 mensen is er een probleem van 'kunnen overleven' zonder dat er een noodzakelijk inspanning tegevenover staat. Dat een gehandicapte, zieke persoon die inspanning niet moet doen, dat kan de maatschappij rustig dragen. Maar dat een werkloze geen inspanning moet doen, omdat hij gewoon werkloos is ???
Men mag m.i. een inspanning vragen...
Dus denk ik dat een gemeenschapsdienst, dat verband weer wat duidelijker zou maken. En dat elke 'marokkaan' die bvb 2 ocmw's steun gaat gaan trekken, automatisch in de problemen komt want hij heeft dan 160uren te kloppen. En dat elke dopper-zwartwerker komt automatisch ook in de problemen in dat stelsel, want hij kan onmogelijk een uurrooster vinden om dit te combineren. En elke dopper-pak de poen werkloze, zal automatisch liever lui zijn dan moe, want zoveel poen is er niet te pakken, maar als je het krijgt zonder inspanning pak je het wel mee...
Ik blijf erbij dat deze groep een minderheid is...Het is te kort door de bocht om te veralgemenen
Dus ja, het debat zou beter in die richting gaan.
Misschien...
|
|
|
|