niet toegeven om een jaar lang niets te kommunautairen
Wellicht morgen al zal de prosedure van het belangenkoflikt en/of de alarmbellen ingesteld worden.
Ondertussen willen de franstaligen wel verder doen met de onderhandelingen. Over een sosio-eko regering, niet over het kommunautaire.
Daar ben ik dus niet mee akkoord.
Ook over het kommunautaire moet verder gesproken worden. Dat is de demokratische plicht van iedereen die de uitslag van de verkiezingen wil respekteren.
Daarom mijn oproep: welk wetsvoorstel moet onmiddellijk ingediend worden om goedgekeurd te worden met een gewone meerderheid, zodat de druk op de kommuanautaire ketel gehandhaafd blijft.
Ik pleit voor een reorganisatie van de top van de nmbs.
In de raad van bestuur moeten zeven mensen aangeduid worden als volgt: vier door het Vlaamse gewest, twee door het Waalse gewest, een door het brusselse gewest.
Het moet er op neerkomen dat de nmbs niet langer "eigendom" is van de vroegere eigenaar (ik krijg dat b-woord niet over mijn lippen), maar wel "eigendom" wordt van de gewesten, �* rato van het bevolkingsaantal.
Heeft iemand nog betere voorstellen?
|