Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik denk dat ik voldoende heb laten blijken dat er een stevige portie 'geluk' bij was waardoor die stemming vandaag is kunnen doorgaan. Voor hetzelfde geld verloor de N-VA vandaag de helft van zijn leden. En voor hetzelfde geld komt Leterme één dag voor de regeringsvorming met eenzelfde soort toegevingen op de proppen die hij gisteren nog deed om met een 'onderhandeld akkoord' met de Franstaligen te kunnen uitpakken.
|
Dit is gewoon de waarheid.
Stel u voor dat de Walen met dat klotevoorstel van de Vlaamse onderhandelaars akkoord waren gegaan.?!?
Komaan, iedereen met een tikkeltje Vlaamse reflex, zou zo'n akkoord zonder weerga afschieten.
En ja, ik ben héél blij dat de Walen zo 'standvastig' geweest zijn.
Dit is een mooie dag voor Vlaanderen. Alle partijen (er bestaan geen andere!) hebben unaniem gestemd. Ik wil zelfs niet spreken over die onthouding.
Nu komt het erop aan om het beloofde programma aan de kiezer sterk te maken. Want het moet nog beginnen. Vergeet niet dat BHV gewoon de wet is, waarvoor niet eens 5 minuten politieke moed nodig is.
Wel wil ik toegeven : tot vanmiddag 12 uur had ik nog mijn gerede twijfels dat het niet tot een stemming zou komen.
Blij dus dat de Vlamingen voor één keer sinds mensenheugenis eensgezind gestemd hebben