Ik heb geen consoles. Van traditionele consoles zoals de xbox en de playstation 3 zie ik het nut ook niet zo in, je besteed een hoop geld en krijgt er weinig extra's voor, je hebt tenslotte al een goede PC. Om als console een waarde te hebben moet je iets anders bieden dan de PC, en nintendo heeft dat gelukkig gesnapt. De wii is een stuk speelgoed, relatief goedkoop en simpel, maar het is nog iets. Er wordt al een tijd geprobeerd om via allerlei virtual reality toepassingen de game ervaring echter te maken, dat is echter nooit aangeslagen. Voordat je iemand echt het gevoel kan geven dat hij zich in de spelomgeving bevindt moet je hem namelijk een manier geven om ook te bewegen alsof hij in de spelomgeving staat, en de wii zet hier een bescheiden eerste stapje in, wat je doet lijkt meer op wat het moet voorstellen, en daarvan wordt de beleving echter en leuker. Maar zoals ik al zei, het is een bescheiden eerste stapje en het meeste wat er mee gedaan wordt is een beetje flauw en onzinnig. Ik ben dan ook niet van plan een wii aan te gaan schaffen, maar ik ben wel benieuwd naar de besturing van de wii too, mocht een dergelijke opvolger er ooit komen. Wie weet krijg je me daar wel aan...