Discussie: BHV relevant?
Los bericht bekijken
Oud 7 november 2007, 21:23   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Is het wel relevant dat BHV gesplitst moet worden puur omdat het in theorie verplicht is? Staat de wil van het Volk, aan wie niks gevraagd wordt, niet boven de grondwet?
Is het niet wijzer om de burgers van de faciliteitengemeentes zelf te laten beslissen wat er met hen gebeurd, in plaats van het over te laten aan enkele politici in de Commissie?
Mocht jouw veelbelovende partij ooit aan de macht komen:

- zouden beslissingen van een meerderheid in het parlement niet aanvaard worden als wet?
- zouden gemeenten zoals Knok eerst mogen afscheiden van Knokke-Heist, en dan afscheiden van Vlaanderen, na een volksraadpleging van de mensen die aldaar komen wonen zijn? Ge kent dat wel hé, zo'n volksraadpleging waarbij ze zeggen dat ze een Monako willen worden. Of staat dat stadstaatje niet in de rode atlas?

Of moet ik het eens in 't Russisch of in 't Sjinees zeggen? (Noord-Koreaans is te moeilijk voor mij.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline