Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dat is nu het probleem, je spreekt over "geloof" ,"religie" maar je weet zelf in de verste verte er niets over (niet dat ik u minimaliseer), een fictief verhaal is dan ook geen geloof !
|
Ik weet genoeg over geloof om ongelovig te zijn in de verhalen van de gtootste geloofsstrekkingen. Ik zeg niet dat elk fictief verhaal een geloof is... Maar dat het in een wereld zonder wetenschap, en zonder afstand overschrijdende communicatiemiddelen het gemakkelijker is om een nieuw geloof te lanceren... En dat de kans dat je een groot aanvaard geloof kunt opbouwen zoals vandaag is reel, als je zoals anderen daar eeuwen over doet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Een fictief verhaal zit vol emotioneel gevoelens in die als "menselijk" bestempeld zijn, in de koran is dat niet te bespeuren !
|
Waar staat de regel, wet geschreven of dergelijke die zegt dat een fictief boek vol MOET zitten met menselijke gevoelens? In de koran niet te bespeuren? In elk boek geschreven door mensenhanden zal je de hand van de mens in zien... das bij elk boek zo... Als u wil zeggen dat koran meerendeel haat predikt, weet dan wel dat ook dat, menselijke gevoelens zijn....