Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
U bent verheugd dat een regering zich gaat bezighouden met het socio-economische?
|
Ah, socio- en van die dingen - de rechtvaardigheidsagenda, staat weer helemaal vooraan! Hoera!
Yves Letreme (800 000 kiezers): "Juist daarom is het dat ik op deze Rerum-Novarum, en in het licht van de komende verkiezingen, een Rechtvaardigheidsagenda op tafel leg. Een rechtvaardigheidsagenda die, wat mij betreft helemaal vooraan, prominent op tafel moet liggen bij het uitschrijven van een federaal regeerakkoord na 10 juni.
Ik heb vier concrete agendapunten.
1.
Een meer eerlijke verdeling van de welvaart. Een halt toeroepen aan de stijging van de armoede en de bestaansonzekerheid. Menswaardige uitkeringen, correcte pensioenen. Maar ook internationaal tussen Noord en Zuid."
Wel, mijnheer, als gehandicapte van categorie 2 (11 punten op de schaal van zelfredzaamheid - die mijn kosten voor hulp van derden meent te kunnen inschatten), ... in die hoedanigheid dus, is mij in 1982 een totale brutouitkering van 32.000 BEF per maand toegezegd. In de loop der tijden is die afgenomen tot 7800,- € per jaar, ondanks de verdere aftakeling van mijn gezondheid. Als u nu zo vrijgevig wilt zijn de belastingvruie sommen op te trekken tot 10500,- €, mag ik dat zogenaamd leefloon dan misschien eerst ontvangen. Dank u.
Uw BHV, daarentegen, kan me geen moer schelen.