Nog iets trouwens, het is niet omdat je over iets geen examens hebt afgelegd en er geen diploma van hebt dat je er niets van kan kennen hé. Zelfstudie is een stuk minder evident en degenen die hierover reguliere studie krijgen hebben mij al lang ingehaald, dat geef ik toe. Maar een examen is helaas nog altijd geen graadmeter van de kennis van de eventuele stof. Hoewel dat meer een andere discussie is.
Wat betreft het verschil tussen een econoom en mogelijk een psychologe-in-spe: ik zou me enkel baseren op het aantal credits dat de personen al verdiend hebben binnen het vakgebied waarover zij uitspraken wensen te doen. Zo geeft veel krediet op het ene helemaal geen vrijgeleide voor credits op het andere. Sta me toe de arrogantie op te brengen om te zeggen dat ik zonder diploma in de psychologie hier al dingen heb gezegd die stukken meer bij de waarheid leunen dan een kernfysicus hier al heeft gedaan...
Ik ga het boek van de professor ook lezen. Ik ben er zeker van dat het een stuk genuanceerder zal zijn dan deze samenvatting hier.