[quote=ElFlamencoLoco;3056376]Twee opmerinkingen.
Citaat:
Primo: ik begrijp hieruit ondubbelzinnig dat jij niet gelovig bent - althans in het geheel niet op de wijze waarop ik het ben.
|
Het is allemaal niet zo relevant, maar vermits u suggereert (niet echt pejoratief), moet ik antwoorden : ik beschouw mezelf als een religieus mens.
Citaat:
Deze opmerking verraadt een volstrekt gebrek aan geloof in de mens. Wat zou het dan voor zin hebben om in God te gaan geloven?
|
Ik heb een hekel aan ongerijmdheden. En deze hoeven niet eens van godsdienstige aard te zijn. Wanneer men zegt dat de mens geschapen is naar gods beeld, dan denk ik na over dit gezegde. Want als men de bijbel leest, of de koran of de bhagavad gîta, dan dient dit toch ook om na te denken, om zich even te bezinnen.
Welnu, wanneer ik de mensen beschouw rondom mij en in de wereld, dan bespeur ik heel veel degelijke mensen maar ik merk ook veel miserie veroorzaakt door mensen. En dan zeg ik: indien we de bijbel moeten geloven, die ons voorhoudt dat de mens is geschapen naar Gods beeld, dan is god goed en slecht, zoals zijn beeld dat hij geschapen heeft.