Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Het is duidelijk dat ook de vlaamse pers een vuile rol gespeeld heeft. Systematisch hebben ze de vlaming afgeschilderd als egoïstisch en te veeleisend. Wat we vroegen was redelijk: toepassen van de wet inzake BHV, de noodzakelijke hefbomen om zelf onze economie beter te sturen, meer zelfbestuur voor onze regio. We hebben niet gesproken over de oneerlijke transfers van 12 miljard euro per jaar naar Brussel en Wallonië, noch over het gebrek aan transparantie bij het besteden van de federale financiën, integendeel de vlaming bevestigde zijn financiële solidariteit. Gehoon en minaching waren ons deel.
De krantenkoppen hadden deze morgen moeten uitschreeuwen dat de CD&V en Leterme persoonlijk zijn achthonderdduizend kiezers verraden hebben. Het zal voor mij heel zeker de laatste keer geweest zijn. En zeggen dat ik er bijna in gelopen was en mijn vertrouwen gesteld had in deze figuur.
Er zouden nieuwe verkiezingen moeten komen. Het kan toch niet dat men in volle vertrouwen stemt voor iets en dat nadien de persoon waarvoor je gestemd heeft kompleet het tegenovergestelde doet dan wat je overeengekomen waart. Dat heet woordbreuk en bedrog en zou gerechtelijk moeten vervolgd worden.
|
Da's het grote verschil met Wallonie hé. Daar is men het over de grote lijnen wel eens, over de partijgrenzen heen én in de media. Hier krijg je je hoofd vol zottigheid als je enigszins in de richting van Vlaanderen durft pleiten.