Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BozeGeus
Oh heelal, wat een discussie. Dat de profeet met een meisje van 9 sexuele betrekking had is wat mij betreft inderdaad geen kwestie van pedofilie, maar van toepassing van sociale regels die in die maatschappij golden. Zelfs het psychische leed dat daarmee aangedaan is zal in verhouding staan met de maatschappelijke afwijzing van het gedrag. (het lichamelijke natuurlijk niet)Aan de andere kant vind ik het, met alle respect voor uw mens zijn, erg dat je je in allerlei bochten wringt om de woorden van een zevende eeuwer in overeenstemming te brengen met je huidige inzichten inzake moraal en levensbeschouwing. Mocht de khoran de laatste tekst geweest zijn die een opperwezen aan mensen voordraagt, dan zouden al die ethische verwezenlijkingen van de laatste eeuw er in hebben gestaan. Staan ze er niet dan zijn er maar twee mogelijkheden, of de khoran is gewoon een tekst als een ander, of die ethische vooruitgang is vals, en de gebruiken van een zevende eeuwse stad op het arabisch schiereiland is de enig zaligmakende. En dan is het niet erg binnen het huwelijk sexuele betrekkeingen te hebben met een negenjarige. Achja, ik word triest van dit soort discussies... In ieder geval heb ik even veel respect voor de islam, het rooms katholieke geloof, calvinistische, doperse en lutherse stromingen. En dat respect is voor de dragers van die denkbeelden. Niet de beelden zelf. Mensen bestaan en dat maakt hen zo belangrijk.
veel geluk nog met deze discussie, en mogen jullie er voor eens en voor altijd uitkomen 
|
Welkom BozeGeus,
Discussie is altijd goed om:
1) Misverstanden uit te schakelen
2) Elkaar beter leren kennen
3) Bijleren
4) Ook leuk en veel beter dan computer spelletjes

5) .. etc.
Ja, ik hoop het ook want veel mensen kopieren zomaar de lullen en onzin van de onbekende nietszeggende ongeschoolde Ali Sina en zijn sites answering-islam en faithfreedom !!
Mvg
Yahya