De Franstaligen hebben door dat de Belgische staat uiteindelijk uiteen zal allen en bereiden nu al het begin van een Franstalige rompstaat België voor. Op zich zou mij dit niets kunnen schelen, integendeel, eigenlijk zou ik het zelf zeer positief vinden. Ware het niet dat de Franstaligen het Vlaamse hart uit het lijft willen trekken; Brussel. Wat valt er immers te lezen op
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...on=dossierArt3 ?
Citaat:
Walen keuren fusie buitenlands beleid Franstaligen goed
De Waalse regering heeft het ontwerp goedgekeurd van het samenwerkingsakkoord tussen het Waalse Gewest, de Franse Gemeenschap en de Cocof (Commission communautaires française van de Franstalige Brusselaars) voor de oprichting van een gemeenschappelijke entiteit voor de internationale betrekkingen. De regering van de Franse Gemeenschap keurde het ontwerp gisteren al goed.
Het Commissariaat-generaal voor Internationale Betrekkingen van de Franse Gemeenschap (CGRI) en de Directie van Internationale Relaties van het Waalse Gewest (DRI) zullen dus samensmelten. Het nieuwe departement krijgt de naam "Wallonie-Bruxelles International". Het ontwerpakkoord over "Wallonië-Brussel Internationaal" moet nog worden voorgelegd aan de Raad van State en er zal nog met de vakbonden over worden onderhandeld. (belga/dea)
|
Wallonie-Bruxelles International. Dit is enkel een eerste fase in de Gleichshaltung die de Franstalige politici doorvoeren om uiteindelijk Brussel en een corridor (Lebensraum) te annexeren bij Wallonië.
De aandachtige lezer zal ondertussen wel opgemerkt hebben dat ik het hier over Franstaligen heb en niet over Walen. Dit is wel degelijk bewust gebeurd, de Franstalige politici zijn immers geen Waalse politici. In plaats van zich te bekommeren om het Waalse volk, jagen zij liever op de stemmen van de Franstalige bourgeoisie.
Het burgerlijk reactionair offensief tegen de Vlaamse golf is begonnen, hoe moeten wij reageren?