Los bericht bekijken
Oud 12 november 2007, 13:34   #131
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
system is niet de enige die deze evidentie niet begrijpt.

Deze thread illustreert perfect de uitspraak van Carl Sagan die nu in mijn handtekening staat: "The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age."

Omdat ze het niet begrijpen vervallen ze in ad hominem argumenten (mijn voorouders ), stromansargumenten (bijvoorbeeld "U zegt dat Hitler niet van joodse afkomst is." van system), het aanhalen van reeds lang geleden ontkrachte verhalen (Graz-Frankenberger-verhaal).

D�*t ze het niet begrijpen is niet echt verwonderlijk. Wie het door heeft laat zich immers niet vangen door de pseudowetenschappelijke en pseudohistorische onzin die hier en elders op dit forum tentoon wordt gespreid.
Dat heeft niets te maken met argumenten ad hominem of niet, maar met een poging tot objectiviteit.

Hoe kunt u nu staande houden dat Hitler niet van joodse afkomst is wanneer u weet dat zijn grootmoeder zwanger was van een voor ons onbekende vader.

U kunt hoogstens zeggen: ik weet niet of Hitler een kwart-jood is, ik persoonlijk, voor mijn part 'geloof ik ' van niet, maar echt weten doe ik het niet. Dat zou pas een verantwoorde uitspraak zijn. En niet uw gemekker over 'argumenten ad hominem', die naast de kwestie zijn.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 13:35.
system is offline   Met citaat antwoorden