Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader
Allez, ik zal het nog eens zeggen:
Ik ben hier geboren.
Ik spreek Nederlands.
Ik studeer en hopelijk vind ik later werk.
...
Ik heb gevraagd naar argumenten waarom ik geen Vlaming zou zijn. Ik ben evenveel Vlaming dan de meeste anderen hier op het forum (behalve een paar Nederlanders of Walen misschien?)
In feite is iedereen die hier geboren is een Vlaming - en wat ze denken over landstalen is compleet irrelevant. Een Vlaming die voor het Arabisch pleit is ook een Vlaming. Een Vlaming die géén talen spreekt is ook een Vlaming (iemand die doofstom geboren is).
Het enige argument dat er nog overschiet is een racistisch argument: je moet hier al lang wonen (ik ben hier geboren!) of een nog belachelijker! Het argument van 'afstamming'! Dan zijn we uiteindelijk allemaal Afrikanen hoor.
Dit toont gewoon aan dat de Vlaamse identiteit gewoon een kunstmatig juridisch concept is ... en ik voldoe aan de juridische voorwaarden. Pech voor de racisten, maar ik ben een Vlaming.
Nu, de Belgische identiteit of elke identiteit is kunstmatig. Er bestaat niets zoals een volk.
|
Volkeren bestaan niet? Arabieren dus ook niet? Waarom dan uw tijd verspillen met arabisch te leren? Niemand spreekt dat hier, een paar vreemdelingen uitgezonderd, die hier nog niet lang zijn. Laat dat toch vallen man.Al die zever.