Los bericht bekijken
Oud 13 november 2007, 01:13   #1
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard ** Misverstanden over de profeet Muhammed vrede zij met hem **

Hallo,

Ik heb dit stukje tekst op het internet gevonden en wil het hier graag plaatsen om erover een beetje te gaan discussieren.

Hou daar rekening mee dat beledigers zonder pardon in mijn negeerlijst terecht komen.
Aankondiging: deze week verschijnt De Historische Mohammed: de Verhalen uit Medina van Arabist Hans Jansen

"Het is al vele malen gezegd: Elk oordeel over Mohammed is in laatste instantie een religieus oordeel. Moslims matigen zich geen oordelen aan over Mohammed, hij is nu eenmaal hun profeet en godsgezant. Wie geen moslim is, zal het niet kunnen laten zich toch een oordeel te willen vormen. Het gedrag, de daden en de uitspraken toegeschreven aan Mohammed wijken wel heel erg af van wat niet-moslims in de moderne tijd van elkaar zouden accepteren. Dat betreft kleine dingen, maar ook grote. Eenmaal in Medina, keurt Mohammed het gebruik van geweld in dienst van zijn godsdienst goed. Sterker nog, hij geeft daar opdracht toe. Voor het stichten en in stand houden van een staat is het gebruik van geweld onvermijdelijk en noodzakelijk, daar is weinig meningsverschil over mogelijk. Maar een godsdienst? De paradijselijke maar broze moderne wereld is nu juist mogelijk geworden door de ruimte te geven aan afwijkende meningen, ook aan afwijkende godsdienstige meningen. Deze twee uitersten, geweld gebruiken en elkaars meningen ongemoeid laten, zijn niet goed met elkaar te verzoenen, zelfs niet met veel uitlegkundige theologische acrobatiek."

Arabië was een verscheurd rijk van stammen en clans die nooit een eenheid vormden. De Vlaams filosoof Mark Heirman schrijft in zijn boek “Oosterse dagen Arabische nachten, politiek en religie in de geschiedenis van de islam” het volgende:

“”Als Mohammed zomaar een krijgsheer is geweest zoals het Arabisch schiereiland er in elke generatie dozijnen heeft voortgebracht, had hij het land nooit kunnen verenigen. Dat hij het land als eerste verenigde, wijst er integendeel op dat hij in deze categorie nauwelijks thuishoort. Een krijgsheer die als eerste het geweld aan banden legt en mensen in vrede doet samenleven die nooit vrede gekend hebben, is geen krijgsheer meer. Een prestatie van die orde wijst op een charisma dat het geweld doorbreekt en op een boodschap uit een andere wereld.

Moslims noemden die andere wereld al in de 7de eeuw het huis van islam Dar al Islam, de wereld daarbuiten, Dar Al Harb, het huis van de oorlog. Christenen interpreteerden die tweedeling wel eens als een permanente oorlogsverklaring. In feite bedoelden moslims daarmee dat het ondenkbaar is dat moslims onder elkaar nog oorlog voeren, ‘zoals dit onder ongelovigen gebruikelijk is’. Het Arabisch ligt immers een direct verband tussen moslim, islam en salam (vrede), verbuigingen van dezelfde s-l-m. omdat een moslim zich onderwerpt aan God en alle gelovigen. In die zin is het Huis van de islam tegelijk het huis van vrede, dar al-Salam.””
(p. 32)

Om de variatie binnen de islam te begrijpen is het noodzakelijk om terug te gaan naar de historische vertellingen van de tijd van de openbaring zonder bepaalde historische feiten te gaan knippen en onvolledig te gaan weergeven zonder de andere elementen die daar veel en bijna alles mee te maken hebben.

Mohammed keurde het geweld niet goed, hij veranderde zelfs de naam van drie metgezellen die de naam 'harb' droegen en 'harb' betekent litterlijk oorlog of strijd!

Mohammed wou geen oorlog tegen ongelovigen te gaan voeren die hem uit zijn land (Mekka) hebben verdreven en laater hun eigendommen in bezit namen en ook de eerste moslims gedood, Mohammed ging op een nacht vluchtten waarin ze gepland hadden om hem af te maken.

Hamza , de oom van profeet, ging naar Mohammed om toestemming te vragen om te gaan vechten maar Mohammed weigerde, gewoonweg, omdat hij geen toestemming van de God kreeg. Maar op het einde is die toestemming wel gekomen en geopenbaard (Soera 22 vers 39):

Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan.

Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is Allah." - En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijls de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - Allah is inderdaad Sterk, Almachtig.

(Koran 22:39)

Ik ga nu even een korte uitleg, in het Engels, citeren gebruik maken van 'Asbaab Nuzul by Al Wahidi'

Asbaab Nuzul betekent omstandigheden van de openbaring!
{ أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُواْ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ }


(Sanction is given unto those who fight because they have been wronged…) [22:39]. The commentators of the Qur’an said: “The idolaters from among the people of Mecca were in the habit of harming the Companions of the Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace. These Companions used to come always either beaten or with their skulls bashed in. They complained to the Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace, about this situation and he persistently told them: ‘Be steadfast, for I have not been commanded to fight’. This continued until the Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace, migrated, upon which Allah, exalted is He, revealed this verse”. Ibn ‘Abbas said: “When the Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace, was taken out of Mecca, Abu Bakr, may Allah be well pleased with him, said about him: ‘We are unto Allah, and unto Him we shall return; we shall surely perish’. Allah, exalted is He, then revealed (Sanction is given unto those who fight because they have been wronged; and Allah is indeed Able to give them victory). Abu Bakr said: ‘I knew at that point that there will be fighting’ ”.

http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?...&UserProfile=0

Nu ga ik hier even een korte uitleg, in het Engels, uit "Tanwir Al Miqbas min Tafsir ibn Abbas" citeren:
{ أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُواْ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ }


(Sanction is given unto those who fight) sanction has been given to the believers to fight the disbelievers of Mecca (because they have been wronged) the disbelievers of Mecca wronged them; (and Allah is indeed Able to give them victory) Allah is able to give the believers victory over their enemies;
{ ٱلَّذِينَ أُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَن يَقُولُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ وَلَوْلاَ دَفْعُ ٱللَّهِ ٱلنَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا ٱسمُ ٱللَّهِ كَثِيراً وَلَيَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ }


(Those who have been driven from their homes) the disbelievers of Mecca drove them from their homes (unjustly) without any right or crime (only because they said: Our Lord is Allah) only because they said: there is no deity except Allah and Muhammad is the Messenger of Allah. (For had it not been for Allah's repelling some men by means of others) and so He checks by means of the prophets the believers. And through the believers He checks the disbelievers, and through the fighters He checks those who do not take part in fighting; if it had not been for this (cloisters) the cloisters of monks (and churches) of the Jews (and oratories) the Magians' houses of fire, because these were safe from Muslims (and mosques) of the Muslims, (wherein the name of Allah is oft mentioned) repeating the formulas: “Allah is the greatest” and “there is no deity except Allah”, (would assuredly have been pulled down. Verily Allah helpeth one) against his enemies (who helpeth Him) who helps His Prophet in Jihad. (Lo! Allah is Strong) to help His Prophet and whoever helps His Prophet, (Almighty) He is Mighty in His vengeance against the enemies of His prophet.

http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?...&UserProfile=0

Ik ga hier ook even de traditione quran tafsir (interpretatie) van Ibn Khathir (1301-1373) citeren:
(39. Permission (to fight) is given to those (believers) who are fought against, because they have been wronged; and surely, Allah is able to give them victory.) (40. Those who have been expelled from their homes unjustly only because they said: "Our Lord is Allah.'' For had it not been that Allah checks one set of people by means of another, Sawami`, Biya`, Salawat, and Masjids, wherein the Name of Allah is mentioned much, would surely have been pulled down. Verily, Allah will help those who help His (cause). Truly, Allah is All-Strong, All-Mighty.)

Al-`Awfi reported that Ibn `Abbas said, "This was revealed about Muhammad and his Companions, when they were expelled from Makkah.'' Mujahid, Ad-Dahhak and others among the Salaf, such as Ibn `Abbas, `Urwah bin Az-Zubayr, Zayd bin Aslam, Muqatil bin Hayan, Qatadah and others said, "This is the first Ayah which was revealed about Jihad.'' Ibn Jarir recorded that Ibn `Abbas said, "When the Prophet was driven out of Makkah, Abu Bakr said, `They have their Prophet. Truly, to Allah we belong and truly, to Him we shall return; surely they are doomed.''' Ibn `Abbas said, "Then Allah revealed the words:

(Permission (to fight) is given to those (believers) fought against, because they have been wronged; and surely, Allah is able to give them victory.)'' Abu Bakr, may Allah be pleased with him, said, "Then I knew that there would be fighting.'' Imam Ahmad added: "Ibn `Abbas said, `This was the first Ayah to be revealed concerning fighting.''' This was also recorded by At-Tirmidhi and An-Nasa'i in the Book of Tafsir of their Sunans. At-Tirmidhi said: "It is a Hasan Hadith.''

(and surely, Allah is able to give them victory.) means, He is able to grant victory to His believing servants without any fighting taking place, but He wants His servants to strive their utmost in obeying Him, as He says:

(So, when you meet those who disbelieve, strike necks till when you have killed and wounded many of them, then bind a bond firmly. Thereafter either for generosity, or ransom, until war lays down its burden. Thus, but if it had been Allah's will, He Himself could certainly have punished them. But (He lets you fight) in order to test some of you with others. But those who are killed in the way of Allah, He will never let their deeds be lost. He will guide them and set right their state. And admit them to Paradise which He has made known to them.) ﴿47:4-6

(Fight against them so that Allah will punish them by your hands, and disgrace them, and give you victory over them, and heal the breasts of a believing people, and remove the anger of their (believers') hearts. Allah accepts the repentance of whom He wills. Allah is All-Knowing, All-Wise.) ﴿9:14-15﴾

(And surely, We shall try you till We test those who strive hard and the patient, and We shall test your facts.) ﴿47:31﴾. And there are many similar Ayat. Ibn `Abbas commented on the Ayah,

(and surely, Allah is able to give them (believers) victory.) "And this is what He did.'' Allah prescribed Jihad at an appropriate time, because when they were in Makkah, the idolators outnumbered them by more than ten to one. Were they to engage in fighting at that time, the results would have been disastrous. When the idolators went to extremes to persecute Muslims, to expel the Prophet and resolving to kill him; when they sent his Companions into exile here and there, so that some went to Ethiopia and others went to Al-Madinah; when they settled in Al-Madinah and the Messenger of Allah joined them there, and they gathered around him and lent him their support, and they had a place where Islam prevailed, and a stronghold to which they could retreat; then Allah prescribed Jihad against the enemy, and this was the first Ayah to be revealed for it. Allah said:

(Permission (to fight) is given to those fought against, because they have been wronged; and surely, Allah is able to give them victory. Those who have been expelled from their homes unjustly) Al-`Awfi reported that Ibn `Abbas said; "They were driven out of Makkah to Al-Madinah unjustly, i.e., Muhammad and his Companions.''

(only because they said: "Our Lord is Allah.'') means, they had not done anything to their people or committed any wrongs against them, apart from the fact that they believed in the Oneness of Allah and they worshipped Him Alone, with no partner or associate. But for the idolators, this was the worst of sins, as Allah says:

(and have driven out the Messenger and yourselves because you believe in Allah, your Lord!) ﴿60:1﴾. Then Allah says:
(For had it not been that Allah checks one set of people by means of another,) meaning, were it not for the fact that He repels one people by means of another, and restrains the evil of people towards others by means of whatever circumstances He creates and decrees, the earth would have been corrupted and the strong would have destroyed the weak.

(Sawami` surely have been pulled down) means the small temples used by monks. This was the view of Ibn `Abbas, Mujahid, Abu Al-`Aliyah, `Ikrimah, Ad-Dahhak and others. Qatadah said, "This refers to the places of worship of the Sabians;'' according to another report, he said, "The Sawami` of the Zoroastrians.'' Muqatil bin Hayyan said, "These are houses along the roads.''

(Biya`.) These are larger than the Sawami` and accommodate more worshippers; the Christians also have these. This was the view of Abu Al-`Aliyah, Qatadah, Ad-Dahhak, Ibn Sakhr, Muqatil bin Hayyan, Khusayf and others. Ibn Jubayr reported from Mujahid and others that this referred to the synagogues of the Jews which are known to them as Salut. And Allah knows best.

(Salawat) Al-`Awfi reported that Ibn `Abbas said, "Salawat means churches.'' `Ikrimah, Ad-Dahhak and Qatadah said that it referred to the synagogues of the Jews. Abu Al-`Aliyah and others said, "Salawat refers to the places of worship of the Sabians.'' Ibn Abi Najih reported that Mujahid said, "Salawat refers to places of worship of the People of the Book and of the people of Islam along the roads.'' Masjids belong to the Muslims.

(wherein the Name of Allah is mentioned much,) It was said that the pronoun refers to Masjids, because this is the closest of the words mentioned. Ad-Dahhak said, "In all of them the Name of Allah is often mentioned.'' Ibn Jarir said, "The correct view is that the monasteries of the monks, the churches of the Christians, the synagogues of the Jews and the Masjids of the Muslims, in which the Name of Allah is mentioned much, would have been destroyed -- because this is the usual usage in Arabic.'' Some of the scholars said, "This is a sequence listing the smallest to the greatest, because the Masjids are more frequented by more worshippers who have the correct intention and way.''

(Verily, Allah will help those who help His (cause).)

http://www.qtafsir.com/index.php?opt...k=view&id=3117
De schrijver/schrijfster van bovenstaade stukje schrijft:
Maar een godsdienst?

Jij gaat mischien denken dat dit een een vraag is of mischien een exclamatie of een abnormale argument of geschokte argument of weet ik veel wat maar hé mijn beste, jij moet goed weten dat dit in eerste instantie psychologisch is geformuleerd !!

Maar een godsdienst ??

Ik wil hier duidelijk maken dat Mohammed (vzmh) ook een politike leider was dus naast profeet en waarschuwer zijn, was hij ook een leider van een zeer jonge islamitische staat, opgericht in Medina, en zoals jullie allemaal weten is het zo dat alle landen die er bestaan ministerie van defensie, leger en oorlogswetten hebben of niet?

Ah wel, het vers 22:39-40 was
het ministerie van defensie, mojahidin (die jihaad voeren) waren het leger en :

"And fight in the Way of Allah those who fight you, but transgress not the limits. Truly, Allah likes not the transgressors.. And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah(polytheism) is worse than killing." (TMQ, 1:190,191).

(Fight in the way of Allah against those who fight against you…) [2:190]. Said al-Kalbi> Abu Salih> Ibn ‘Abbas: “These verses were revealed the treaty of Hudaybiyyah. This is because when the Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace, and his Companions were barred from entering the Sacred House, he immolated his sacrificial offering in Hudaybiyyah. He then signed a treaty with the idolaters which stipulated that he will go back to Medina and return the following year. Mecca will be vacated for him for three days during which he can circumambulate the Sacred House and do there whatever he wished. The Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace, agreed to sign this treaty. In the following year, the Messenger of Allah, Allah bless him and give him peace, and his Companion got ready to perform the lesser pilgrimage which they had missed but, at the same, were afraid that Quraysh would not honour their treaty, bar them from the Sacred House and fight them. The prophetic Companions were apprehensive of fighting them during the Sacred months and in the Sacred Precinct. And so Allah, exalted is He, revealed (Fight in the way of Allah against those who fight against you), i.e. the Quraysh”.

http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?...&UserProfile=0

De 'jihad met het zwaard' is daarenboven onderworpen aan een hele reeks strikte voorschriften die gebaseerd zijn op de Koran en de Sunnah van Mohamed, alsook op de regels die de eerste Kalief, Abu Bakr, oplegde aan een leger dat hij naar het slagveld stuurde. Abu Bakr legde zijn metgezellen de volgende 10 regels van oorlogsvoering op (Al-Muwatta, Volume 21, Hadith 10) :
  1. Dood geen vrouwen
  2. Dood geen kinderen,
  3. Dood geen bejaarden,
  4. Dood geen zieken.
  5. Hak geen bomen om of verbrand ze niet, vooral als het fruitdragende bomen zijn (ook de oogst mag niet vernield worden).
  6. Verniel geen onbewoonde plaatsen.
  7. Dood geen dieren behalve voor voedsel.
  8. Verbrand geen bijen en drijf hen niet uiteen.
  9. Steel niets van de zaken die in beslag genomen werden gedurende de strijd. >
  10. En handel niet laf.
Uit andere hadith blijkt dat Abu Bakr ook stelde dat priesters en kloosterlingen met rust gelaten moesten worden, en dat men hun gebedshuizen niet mocht vernielen. Ook burgerconstructies moeten gespaard blijven. Abu Bakr zei ook dat men zelfs de melk van de dieren niet mocht gebruiken tenzij men de toestemming had van de eigenaars van de dieren. Islam kent een zeer uitgebreid stelsel van dierenrechten. 5 Tijdens de oorlog mogen dieren niet gedood worden, tenzij voor voedsel, omdat een oorlog een zaak tussen mensen is en dieren daar niet het slachtoffer mogen van zijn.

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert9.htm
= oorlogswetten.!!

Met vriendelijke groten
Yahya Zakarya



Gerelateerde onderwerpen:

** Propfeet Mohammed, peophilia en domheid van sommige mensen **
** De profeet Muhammed en de wetenschap **
** Profeet Mohammed in de ogen van Westerse denkers **

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 november 2007 om 01:13.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden