als bozegeus voel ik mij verplicht hierop te reageren. allereerst wil u vragen het geuzenboek van boon te lezen. en hadden jullie dit allen gelezen, mijn bijdrage ware overbodig. en vinden jullie zijn bijdrage aan deze vraag overbodig of nietszeggend, stop dan met lezen. Want ik ga enkel zeggen wat boontje hier zou zeggen. Dat tswijgerke nen dikke lul was die enkel streed voor ZIJN feodale rechten die hem beloofd waren door charel de seink. en dat hij de zaak van de tfolxke van de nederlanden zo vaak bedrogen heeft dat er een boek van 700 blz over moest geschreven worden. Maar dat de vrijdenkers van tsuiden, tsij, de vlaanders en de brabanden, tklein volxke, enorm veel bloed gelaten heeft om die vant noorden vrij te kunnen laten zijn. Los van al die hoge pieten. En dat veel van wat hier intsuiden nadacht naar tnoorden verhuisd is. en dat ik afstammeling van een dwaas of een roomse beul niet kan verdragen dat het bloed gestort door mijn volxgenoten een misdaad genoemd wordt. de misdaad kwam van hen, de roomschen, de papen, de spanjaarden. geen goed woord voor de zwijger, maar elk scheldwoord denkbaar voor zijn tegenstanders.
leve de geus
liefs bozegeus
|