Los bericht bekijken
Oud 13 november 2007, 21:40   #3
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Net de "hippie-actie" van TAC gezien in 'Koppen'. Ik voel me vooral opgelucht. Blijkbaar zijn die TAC-gastjes gewoon de zoveelste bende jonge knapen die graag samen een pint drinken en hun weekends vullen met het gniffelend voorbereiden van 'ludieke acties'. Het nachtelijke verkleedfeestje deed me wat denken aan een bosspel bij de jeugdbeweging. Het feit dat de politie even langskwam zal wellicht later in het clubhuis, aanleiding zijn geweest voor een (iets te) luidruchtig ophalen van de anekdote bij een lekkere kop erwtensoep.

Het excuus van de 'strijd voor Vlaanderen' mag dan al voor een duidelijke activiteit zorgen (plakken en verven!) met echte politiek heeft het weinig te maken. In die zin vond ik de fragmenten een beetje genant. Ik heb toch een ander beeld van het 'strijden tegen onrecht'. Om als guerilla au serieux genomen te worden waren ze vooral te dronken, denk ik.

Het is iets te makkelijk om door wat nachtelijk kabaal en het besmeuren van bordjes jezelf een 'ideologische missie' aan te meten. Het leek namelijk vooral op nachtelijk kabaal en het besmeuren van bordjes.

Ik dacht nooit dat ik dit zou beweren, maar ik heb eigenlijk meer respect voor hardliners die letterlijk bereid zijn te sterven voor de republiek Vlaanderen. Deze TAC-jongeren lijken me een pak lichter te wegen. Tè licht om een punt te maken.

Iedereen akkoord?
Ik heb vroeger nog wel andere akties met TAK gedaan maar het is geen knokploeg, als je dat had verwacht. Er zitten soms nogal ludieke acties tussen, dat wel ,maar het belang van TAK is het dossier levendig te houden en dat doen ze op een goede manier. En nadien werd al eens een goede pint gedronken. Waarom niet?

Het is aan iedere vereniging om voor een strategie te kiezen. En al dat 'sterven voor de republiek'... dat moet iedereen voor zich maar uitmaken. Maar ik zou eerlijk gezegd liever de republiek meemaken.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden