Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Airsprite
Beste,
Ik ben het geenszins met uw stelling eens. U bekijkt politiek op een zuiver theoretische manier terwijl we toch met een electoraal systeem werken. Uw opmerking dat liberaal een linkse ideologie is is reeds lang afgedaan.
Ik spreek ook helemaal niet over een oud initiatief zoals U Tatcher en Reagan aanhaalt. Het is de bedoeling iets nieuws, jong en verfrissend op te starten. Andere mensen vonden dat dit geleid moest worden door een bekende Vlaming. Ik ben er veel meer van overtuigd dat het initiatief sterk moet zijn. Heeft er dan niemand iets geleerd van wat in Nederland gebeurd is, of zijn we allemaal zo sterk verankerd dat we geen verandering of vernieuwing aankunnen.
Als er niets nieuws moet gebeuren zoals vele mensen menen te weten dan moeten we ook stoppen met kritiek geven.
Groetjes
Vlaming
|
Het liberalisme van Thatcher en Reagan IS het zogenoemde rechtse(sic) liberalisme!
Liberalisme is eigenlijk een linkse ideologie (altijd al geweest en zal het ook blijven) omdat het uitgaat van de gelijkheid van de mens. Ook het eindresultaat van het liberalisme is gelijkheid, alleen verwezenlijkt het dit op een andere manier dan het marxisme. Rechts is anti-egalitair (natuurlijke ordening) en links is egalitair (tegennatuurlijke ordening).
Het liberalisme vormt vandaag de consensus van het beleid, het is op en top politiek correct, is al lang niet meer vernieuwend en verfrissend. Jong en vernieuwend is datgene wat het liberale eenheidsdenken juist in vraag stelt!
De conservatief-revolutionairen zijn de nieuwe progressieven!