Los bericht bekijken
Oud 15 november 2007, 10:09   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
't Is dat de wetten in dit land zo strikt worden nageleefd he!
pleit je voor anarchie ? afvoeren van de rechtstaat ? straffeloosheid van misdadigers ? die wetten zijn er om vrijheden te beschermen, ze moeten toegepast worden; en liefst idd wat correcter en strenger.

Citaat:
Ik voel me alleszins niet bekrompen in m'n vrijheid omdat ik een badpak/bikini draag en niet met blote borsten kan rondlopen in een zwembad. Integendeel, ik zou me meer bekeken/gegeneerd voelen wanneer ik dat wel zou doen tussen vrouwen die wél een bikini o.i.d. aanhebben.
en daar kan ik volledig inkomen, bij mijn echtgenote zou het net t zelfde zijn, maar ik ken ook vrouwen die daar absoluut geen graten in zien.
het is dan ook een vrijheid voor diegenen die zich er goed bij voelen, absoluut geen plicht natuurlijk

bij de meeste vrijheden is het m.i. zo dat we ze extra moeten garanderen voor diegenen die ietsjes afwijken van de 'norm' ... dan pas wordt verdraagzaamheid voor velen iets moeilijker, maar zoveel meer waard ... (da's mijn persoonlijke overtuiging toch) voor rechten pleiten waar iedereen zich op beroept is makkelijk, voor rechten pleiten waar minderheden zich op beroepen, is moeilijker, maar me dunkt toch noodzakelijk om niet al te zeer naar tottalitarisme (van de algemene norm, de tijdelijke zeden) af te glijden.

Citaat:
Ter info... Ik ben zelf een vrouw.
maakt dat verschil voor de discussie ? ... ben ff niet mee waarom je dat opwerpt, te meer omdat ik denk dat jij weet dat ik dat wist ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden